Jättefånigt!

Programmet som vi såg (Ung och bortskämd) var jättefånigt idag. Visserligen har Albin och jag delade åsikter men jag tycker iaf att det var fel person som åkte ut.
Pauline eller Karolina borde ha åkt ut, eftersom de inte hjälpte till och var allmänt bitchiga. Inte J-P, bara för att "det blir lättare för alla i huset om han åker ut". Det är ju inte det som det handlar om!
Programmet handlar inte om att göra det lätt för sina egna små snuttpluttebarn, utan att de ska lära sig att man inte alltid har det lätt med människor, man kan inte trivas och komma överens med alla som t.ex. på arbetsplatsen. Det finns säkert alltid någon som man inte gillar, men då är man vuxen och försöker vara schysst ändå och inte låter sig bli provocerad. Det hade väl varit bra för gullebarnen att lära sig hur man beter sig.
Och inte, som Paulines pappa tyckte, att man ska göra det så lätt för dem som möjligt. Han läste hennes läxor i när hon gick i skolan och återberättade dem sedan för henne, ska han vara och hjälpa henne på jobbet när hon inte fattar hur hon ska göra då också eller?
Förstår inte hur folk tänker, det är så himla upprörande :P Men jag tror nog att J-Ps mamma Marly tyckte det var skönt att slippa alla mesföräldrarna. De säger att man inte ska sitta och försvara sitt barn utan titta på allt objektivt sätt, men de gör de inte. Iaf inte Karolinas och Paulinas pappor, de bara sitter och försvarar sina mesdöttrar som ser ut som slampor, när de går omkring med linnet nerdraget så halva bh:n syns. (Nej, jag tycker inte att det någonsin är mode. Möjligtvis på strippklubbar. Och det är en helt annan sak om en bh syns igenom en tröja eller dylikt.)


Skräckexemplet på en pappa och en dotter. Enligt moi, självklart.

Nu blir jag upprörd igen :P Nu ska jag gå och ta det lite lugnt framför Top Gear.

Kommentarer
Postat av: Daniel

Nlir så upprörd så kollar inte programmet längre

2010-12-08 @ 09:53:00
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0