Engångsligg

Josefin Palmgren har skrivit boken Engångsligg som handlar om Klementin som jobbar med reklam i Sthlm. Boken handlar om allt som hon får för sig.



Jag kan inte beskriva den mycket bättre, tyvärr. Den är väldigt rörig, typisk för en tjej som är 21 år. Om det nu är någon som har ett sådant liv som hon skriver om, tycker jag hemskt synd om den personen. Bor inte med föräldrarna utan hos sin farmor och farfar, knullar runt med nya bekantskaper som hon känner sig äcklad av. Boken ska förstås vara "svår". Den ska vara ung och arg och man ska tycka att den är häftig, men den är bara jobbig och rätt patetisk.
Jag säger inte att jag kan skriva bättre men jag tror faktiskt att världen hade klarat sig utan denna boken. Den är mest blahablaha. Man suckar lite när man läser för att hon försöker vara så cool och skriva det hon tror andra skulle bli impade av. Eller så skriver hon det för att det är sant, och då är det ännu mer tragiskt.

Nej, jag skulle inte rekomendera denna boken.

Nu är jag himla trött, men imorgon får ni nog en recension av Blondinbellas bok. Den får nog bättre kritik.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0