Kvarnbydagen

Hej hopp! Jag har varit borta nästan hela dagen så jag har inte hunnit skriva något inlägg. Men nu är jag här! :)
Började dagen med att gå upp halv nio och äta frukost. Efter det gick jag och la mig igen. Mys! Har nästan läst ut min Anna Gavalda - Lyckan är en sällsam fågel. Den har varit lite seg, och den är skriven lite hafsigt men den verkar sluta bra iaf. Läser klart den sedan. Har börjat läsa en underbar bok, verkar den vara. Anonyma skoälskares klubb. Love it! Och Marian Keyes kunde tydligen inte lägga den ifrån sig, så det är en perfekt bok för mig!

Sedan duschade och vi åkte och köpte blommor till mamma, fyllde på mitt busskort och ställde bilen hos min ena morbror och promenerade i Herkules.


Det är hål i bron?


Fin utsikt över Gunnebo slott.


Ser ni den lilla hasselmusen precis vid trädet? Den hade ett litet bo där.


Jättefint slott. Borde gå på visning där någon dag.


Det fanns en damm där det tydligen skulle vara vattensalamandrar men vi såg inga.


Fina utsmyckningar.

Sedan ner till Kvarnbyn och det var Kvarnbydagen idag, då de visar tavlor, textilarbeten, hembygsföreningen säljer saker (min mormor säljer lotter) och diverse annat pyssel. Vi fikade hos hembygsföreningen där tanterna satt och skvallrade.


Fika hos hembygsgården.


Mums! Fika!


Mammas och min fika för the day. Jag drack röd saft till :)


Min mormor äger alla andra tanterna i försäljning!

Efter fikat gick vi till museet, där de visade utställningen Barbie och Ken. Det var kul och intressant att se alla gamla kläder och dockor. Mamma hittade några kläder som hon hade haft till sina dockor.


Tyvärr tog utställningen slut idag.


Några dockor från utställningen.

Vi kikade in resten av museet också, det fanns mycket (gammalt) att kika på.


Fina, gamla stolar.


En kind of dagens :P Jag provade en mössa som fanns på museet. Skinnjacka: H&M, kofta: Soyaconcept.


Mamma och jag höll på att skratta ihjäl oss för en sån här brödrost har vi på landet, en som fanns på deras museum. Som mamma använder dessutom. Inte klokt!


Jag hittade en till charmig hatt!


En bild av forsen.


Det fanns män i uniform också.


Sista bilden på vattnet.

Nu ska jag leta reda på lite saker vi kan göra när jag åker till hufvudstaden. Var vi kan äta och gå och kika på osv. Kanske någon utställning. Får se :)
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0