Patrick Swayze är död

Jag fick ett sms imorse på jobbet, där min kompis R berättade att Patrick Swayze dog inatt.
Han hade cancer, och har haft det ett tag men nu är han alltså borta.
Jag känner mig mer sorgsen att han är död, än när Michael Jackson dog. Konstigt, jag vet, men jag har sett Dirty Dancing minst 25 gånger under min uppväxt så det är Patrick jag gillar mest.


Johnny och Baby i Dirty Dancing.

Jag såg nyligen världens bästa film (enligt mig själv) som heter To Wong Foo, thanks for everything. Julie Newmar och där har Patrick huvudrollen som transa. (Transa är nog fel ord, men jag kommer inte ihåg vad de kallar sig i filmen..)


Patrick som Vida i To Wong Foo, thanks for everything. Julie Newmar.

Han blev 57 år.
Vem ska nu säga till alla att man inte ska sätta Baby i hörnet? It's so sad... :(

Ciao, Patrick.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0