Liten sparv

Glömde berätta det roliga som hände igår när jag jobbade!
Har alltid dörren öppen på sommaren, då slipper alla tanter och gubbar kämpa med dörren och alla barnvagnar kan bara rulla in. Iaf, igår sa en kund att det var en liten sparv inne i butiken. En liten grå en.
Stackarn var alldeles rädd och flög upp och satte sig nära taket.
Vet inte riktigt hur länge den var inne där men fem minuter kanske.
Jag hade ingen kamera med mig och jag var ju tvungen att jobba så hann inte ens fota den med mobilen.
Jaja, så kan det gå.
Jag tyckte det var lite lustigt, och det gjorde kunderna nog också.

Idag har det varit varmt, och ganska lugnt med kunderna.
Och så har Albin och jag varit ihop i 23 månader! Snart två år alltså :)
Idag har duktige älsklingen suttit och gjort en kalkyl, hur vi skulle klara att flytta iväg nu. Det verkar sådär. Vi ligger inte minus och vi har med oväntade utgifter och så men ändå. Sedan vet jag inte hur mycket mat kostar varje månad, men vi satte 4000:-. Det är för mycket kanske? Känns så :P
Jag äter iaf inte så mycket, och det blir kanske mindre om man storhandlar mycket? Dela med er av era erfarenheter, ni som vet! :)
Jag har ju aldrig haft en egen lägenhet, jag har ju aldrig ens flyttat liksom. Om man inte räknar att jag flyttade från Sthlm när jag var 10 månader, ungefär.

Jag ska nog snart gå och gympa (suck och stön) och sedan bänka mig framför TV:n med mamma för att se näst sista avsnittet av SYTYCD, sista går imorgon. Vet inte alls vem jag tycker ska vinna.
Får se. :)
Ciao!

Kommentarer
Postat av: Sara

4000 är på tok för mycket!



Vi lägger ca 1000-1400 på storhandling 1 gång i månaden, utöver det kompletteringsinköp på ca 1000 extra. För oss båda...



Eric käkar en del uteluncher vilket ökar hans matkostnader, men jag kör nästan alltid matlåda :)

2009-09-02 @ 07:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0