Dagens roligaste

Hej hopp!
Igår hann jag inte blogga alls.
Jag började tio och jobbade till två och direkt efter det så åkte mamma, Albin och jag till Kållered och Sagsjö armatur. Vi skulle kika på en taklampa till sovrummet, eftersom den är trasig och dum.
Vi hittade många fina (har bilder på det, fixar in dem senare) men vi köpte ingen. Jag hittade en som jag gillade men vi får mäta först för den såg så stor ut.
Men nu är det mätt och det verkar helt okej. Yay!
Den var stor och fin och veckad. Typ :)


Fina lampan.

Efter det så åkte vi till IKEA för att kolla in fler lampor men de hade inga fina taklampor, tyckte jag.
Vi hittade dock massa roliga grejer att titta på. Och vi blev väldigt inspirerade. Jag fick köpt några askar som jag kan ha mina smycken i men jag får ha i något halkaktigt så de inte glider runt hela tiden när man lyfter upp asken.
Och några små burkar jag kan ha smink i. Typs. För vi har inte mycket plats i badrummet dit vi ska flytta, inget badrumsskåp nämligen. Så då tänkte jag ha saker i burkar. :)
Vi fick en skärbräda också. Och Albin fick en liten verktygslåda. Everybody is happy!
Det var väldigt mycket folk som hostade och nös och hade sig på IKEA. Kände mig krasslig när vi gick därifrån.
Efter det så gick vi till Coop och handlade. Jäklar vad stort det är där!

När vi kom hem så lagade vi mat (tacos!) och sen kom mormor, morfar och farmor på middag. Det var trevligt men jag hade ingen lugn stund alls.
Nu sitter jag i myskläder och lyssnar på bra musik.
Ska snart städa lite och ikväll ska vi på kalas till min syssling. Alltid kul med släkt :)
Ska försöka komma ihåg att påminna mormor att ta med sig mina skinnbyxor som hon lagat <3


Dagens roligaste igår var ett citat från Madonna:
Jag vill ju inte att folk ska tro att jag har en ålderskris!
Ehh.. Nähä? Varför håller du då på att träna sönder dig för du inte klarar av att bli gammal? Senig och äcklig istället för gammal? Yo go girl...
Och hennes lilla toyboy som är 22 år yngre än vad hon är, det spär ju bara på folks fördomar om henne.
Och det faktum att hon måste klä sig som sin dotter, det tar ju nästan priset.
Nej, jag tror verkligen inte att fröken Madonna har en ålderskris. Never ever. Hrm.

På tal om ingenting: Marian Keyes har skrivit en ny bok som kommer ut snart! Den heter The brightest star in the sky. Så spännande! Jag har bokat den, och det ska bli väldigt kul att läsa den, speciellt på engelska. Hon skriver så roligt :)

Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0