Första advent

Hej!

Idag är det första advent. Hur ska ni fira?
Jag tror inte att det blir något firande i vår lägenhet, vi tänder väl ett ljus kanske men inte mer. Eller så kan man låtsas att man firar den med en god middag, för det ska vi göra idag.
Albin och jag bjuder Sissel med tillhörande pojkvän på middag, för att leka vuxna.
Just nu jobbar Albin men han slutar vid fyra och då ska vi panta lite flaskor och köpa det sista som ska fixas till middagen. Det kommer säkert bli jättegott och bra.
Förrätt, varmrätt och efterrätt. Mums mums.

Tidigare hade jag lite släkt på besök. Moster Eva, kusin Cajsa med sin kompis och mamma och Oliver. Jag bjöd på bullar och snabbkaffe. Vi spelade mitt nya spel också, The Urban Jungle. Det är väl ett tjejspel... :)



Jag tror det funkar ungefär som TP men med lättare (?) frågor. Istället för vanliga spelpjäser är det handväskor. I love! :D Det gick sådär för vi spelade inte så länge. Jag kunde alla andras frågor men bara två av mina egna :P
Så kan det gå.
Det var himla trevligt iaf, och alla tyckte det var så fint i lägenheten och mysigt och allt.
Oliver låg mest och sov, sötnosen.

Igår var jag på jobbet och efter det på middag. Det var mycket folk och mysigt. Jag älskar när släkten samlas och äter och pratar och har det roligt och trevligt.
Då trivs jag bäst.
Men nu ska jag nog softa lite. Läsa lite tidningar eller en bok. Läste förresten ut Dan Browns igår. Riktigt bra, kunde aldrig gissat slutet. All fakta i boken var tydligen sann, lite intressant. Nu får mamma och pappa låna den.

Ni får ha en mysig söndag, så hörs vi!
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0