Partier

Krångligt med alla dessa partier som säger massa olika saker.
Står de för sina saker? Läste igår i GP, tror jag det var, att Leijonborg inte höll sina uttalanden. Hur vet man vilka man kan lita på? Som står för vad de har sagt och inte får hybris och försöker med annat?
Hm. Jaja. Jag har några månader på mig att läsa mig in på material.
Albin gillar Piratpartiet. På flera sätt förstår jag honom, vad de vill och allt. Men jag hade helst velat rösta på ett parti som lovade gruppkramar och fred och mysig musik (och choklad!) här i världen.
Naiv? Javisst. That's my middlename.
Oftast i diskussioner eller bråk, så undrar jag försynt om vi inte kan kramas istället. Sån är jag!
Take me or leave me. :P

Nu är det lite tråkväder igen. Blä. Men det är fredag!
Det känns inte alls som fredag. Men det är kanske för jag var helt ledig i onsdags och jobbade bara 2, 5 timme igår. Brukar jobba hela torsdagar, så det här känns som en torsdag. (Men jag vet bättre) På det här sättet kan jag dra ut helgen lite längre ;) Imorgon kanske det känns som fredag, liksom.
Yay!
Igår såg vi Twilight. Long time ago. Jag vet inte riktigt om jag tycker att Kristen Stewart spelar så bra egentligen. Eller ja, jag är väl fast vid boken och tycker att det ska vara precis som i den.
Hm. Det är kanske så.
Jaja. Jag försöker övertyga Albin att han ska läsa alla böckerna, för jag har ju dem här hemma och allt är på svenska. Men han är inte så mycket för att läsa, tyvärr. Det betyder dock att jag inte kan diskutera med honom om vad som händer i böckerna. Lite surt.

Idag ska jag hämta ut ett paket i Djupedal efter jobbet. Annars vet jag inte riktigt vad som händer ikväll. Tror föräldrarna tar Oliver och åker till landet, men jag jobbar ju imorgon så vi följer inte med. Jag skulle vilja göra grillspett imorgon, fast om det är tråkväder kan man ju alltid ha dem i ugnen. Men jag är så supersugen på grilla!
Det är ju så gott! Sommaren är underbar när man kan samla ihop massa släkt och grilla och prata och ha trevligt. Bästa tiden på året är där borta på landet.
Wonderful.

Nej, nu ska jag dra mig snart.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0