Renässansfolk var konstiga i huvudet

Jag tyckte faktiskt om The Duchess, mest kanske för Kiera Knightley och Dominic Cooper (som spelar Sky i Mamma Mia!) var med i filmen. Men också för de hade otroligt vackra kläder.
Jag har inte kikat igenom Oscarsgalan än men jag har sett små klipp och jag tror The Duchess fick en Oscar för antingen bästa scenografi eller bästa kostym.
Men över det stora hela, lite trist hur det var förr.
Filmen är baserad på en verklig historia och det förvånar mig inte. De var så himla konstiga förr. Fruarna godtog (nåja..) att mannen hade en älskarinna som dessutom satt vid deras matbord och åt med dem (!).
Varför var de så kåta förr? Hade de inget annat att göra?
Tycker det var fruktansvärt att mannen inte tyckte frun hade "fullfört sina plikter" genom att skaffa honom en son. Vad var det som var fel med flickor? Blir upprörd.
Men mycket sevärd film, framför allt för alla fina kläder och deras prat :)


Idag ska jag på bio med Toria och imorgon kommer Albin!!
Jag kanske kan klämma in en fika med Art innan jag börjar vid 15.00 imorgon. Får se.
Nu ska jag gå ut och kolla om det har kommit någon post till mig. Jag väntar på en bok, en film, två tröjor och en klänning. Usch, nu känner jag mig som en shopaholic.. Till mitt försvar är boken en Harry Potterbok, och den var billig. Filmen är zombiefilmen jag var statist i och den kostade bara 100 kr inklusive frakt. Klänningen köpte jag för att fira att jag har jobbat i ett år i bokhandeln på lördag, och det är nog samma med tröjorna.. :P
Ibland får man unna sig.
Kisses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0