Pang Prego?

Jag tror det var det programmet jag lyssnade på, när det närmade sig stängning nyss.
De ville att folk skulle skicka in kärlekssms, tror jag. Lyssnade inte jättenoga, för jag hade ju kunder att ta hand om och så. Men det var nog så.
Senare läste de upp sms som folk hade skickat in och så hade programledarna valt sina favoriter. Den som "vann" var en sån man hört sedan man var typ fjorton, något med en kyss och kind och vind. Ja, ni fattar.
Och jag tänkte: Så typiskt att någon har snott en dikt som man har hört fjortisar läsa upp sedan den tiden man hängde på Lunarstorm. (Det var ett bra sedan, kom jag på nu. Säkert 8 år sedan)

Och de skulle ringa upp killen efter pausen så han skulle få grejer och jag blev lite grinig, att man ska få något man inte ens skrivit själv. Och jag kunde inte precis ringa/maila in och säga det, jag jobbade ju. Som tur var hade folk som inte jobbade tid att göra det, så de konfronterade honom när de ringde upp.
Mohahaha, härligt ögonblick. Och han spelade ovetande, men avslöjade sedan att han hade tagit det från någon "tjejkompis" eller något.
Då gav de honom en ny chans och sa att han kunde få hitta på en kärleksdikt direkt, som skulle rimma men han fegade ur. Rätt åt honom. Man skola icke stjäla. Speciellt inte när man ska smsa in till radio.


Dagens visdomstips från Josie.

Apropå ingenting så snöar det helt otroligt mycket. Därför har det inte varit mycket kunder idag, vem vill gå ut i sådant väder om man inte måste? Det kom böcker, så jag hade något att göra iaf. Prismärka och skylta.
Trevligt.
Albin föreslog idag igen att vi ska flytta ihop och flytta till Sthlm. Det verkar ovanligt lockande, måste jag erkänna. Det är jättetrevligt här, men det skulle vara himla spännande att prova på en annan stad. De flesta butiker som finns här, finns ju i Sthlm. Okej, vänner finns det inte mycket av där borta, men några stycken har jag. Men vänner kan ju hälsa på!

Jag får fundera i helgen när Albin kommer, så får vi lägga upp en plan.
Jag återkommer med det alltså. Snart blir det bio med Toria, som jag redan tjatat om, hon som har namnsdag och allt. Samtidigt med prinsessan. Jahapp.
Men vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0