It's a beautiful morning...

Klockan kvart i fem vaknade jag imorse. Tusan! Kissenödig och hungrig, no fun.
Gick på toa, åt en liten macka och gick och la mig. Somna om! Icke. Vi har alla fönster öppna på övervåningen för att det ska bli någorlunda svalt (det blir det inte). Klockan fem tyckte en skatjäkel att det var dags att låta. Skator låter så himla irriterande och störande. Jag var så trött att jag inte orkade gå och stänga fönstret. Tusan... Somnade om iaf men drömde något konstigt. Kanske att jag var i ett datorspel (Monkey Island?) och min bror och kanske Oliver var där. Jag vaknade lite rädd och varmt. Otäckt.
Trist att börja dagen på men ändå. Sovmorgon till tio. Kände att jag hade missat massa men vem vet. Fick ett trevligt kort från Albin. Fotar kanske sen. Försökte ringa honom men han hade fullt upp och det var dålig täckning så han kanske ringer sen.

Idag kommer kusin Olle hem från att ha arbetat på sjön (havet, that is). Han ska sova här inatt och imorgon åker han till landet med mamma, om jag fattade det rätt. Ikväll är det både Miss Marpel och So you think you can dance. I SYTYCD är de i Vegas just nu och ska få ihop top 20. Väldigt spännade, jag har åtminstone en favvis redan. Hoppas han går vidare...!
I tidningen stod det att det var säsongsavslutning på Miss Marple. Men det går inte ihop med att de sa att det skulle vara Miss Marple varje onsdag hela sommaren. Om det nu är säsongsavslutning kunde de väl sagt att det skulle vara Miss Marple fyra onsdagar nu i sommar.
Då hade det blivit rätt. Får se hur allt blir.
Jag ska snart gå och jobba. Eller ja, klockan 15 men det är ju typ bara två timmar dit. Måste kanske klä på mig... Jag ska kanske gå och träna lite med Wii Fit. Har inte gjort det på ett tag. Hinner ju för tusan inte. Jobbar på lördag, sen är jag bjuden på kalas samma dag. Ensam hemma i helgen, tror jag bestämt. Mamma och pappa har väl semester. Nästa vecka jobbar jag ensam hela veckan och veckan efter det (och nästa därefter) är jag ledig.
Känns rätt bra. Men det får gärna vara liiiiite svalare.
Men jag ska inte klaga. Springer iväg nu, får se vad som händer.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0