Hairspray x 2

Hejsan igen!
Nu har jag ätit och jag åt tom lite jordgubbar som efterrätt, dock utan glass. Vart har den tagit vägen? Jaja, det är gott ändå. :) Jag såg samtidigt på Hairspray, den äldre versionen från 1988 av John Waters.


Hairspray från 1988.

Inte sett den förut men den var inte en musikal som den nyare filmen. Den gamla var rolig på sitt sätt, men jag gillar ändå den senaste för där sjunger de så himla massa bra låtar, och det är grymma skådisar med: Christopher Walken, James Marsden, Queen Latifah, John Travolta, Michelle Pfeiffer, Zac Efron, Elijah Kelley... Jerry Stiller (Ben Stillers pappa btw) är med i både den gamla och den nya. Fast olika roller. :) I gamla filmen så spelar mr Waters en psykiatriker. Galet!
I den nya filmen så är Adam Shankman från So You Think You Dance regissör. Coolness!


Hairspray från 2007.

Inte alls intressant säkert, men jag berättar ändå.
En sista grej bara. John Waters är blottaren i nya filmen, precis i början. Watch and enjoy! :P
Klockan är inte så mycket så jag tror att jag ska se den nyare Hairspray nu på en gång och sjunga med i alla låtarna :)
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0