Yes man!

Idag har det varit jobbigt.
Jag jobbade och kassaapparaten krånglade. Det är så jobbigt när den gör det och jag är alldeles ensam. Jag kan inte göra allt själv, så det blir stressigt.
Sedan gjorde den som den aldrig har gjort förut. Innan har jag dragit ur kontakten och det har ordnat sig men det gjorde det inte flera gånger.
Jag fick mer och mer panik för jag fick inte ens ut kassalådan så folk kunde inte betala och jag kunde inte ge dem växel..
Det ordnade sig för det mesta men de fick stå och vänta lite och det är aldrig kul.
Det hör till saken att apparaten är x antal år gammal, säkert mer än 6 år för det var så länge sedan jag praoade där och då hade vi samma. Den ska nog bytas ut, som tur är.

Fick ångest när folk stod och väntade och jag inte kunde göra något, fast jag försökte allt jag kunde komma på.
Inget roligt alls.. Ringde Albin och halvgrät för jag var så frustrerad.
Skärpte mig iaf och apparaten kom överens med mig om att fungera tills jag slutade. Den fungerar nog nu också men jag skrev en lapp till tjejen som ska jobba imorgon om det nu skulle vara så att den krånglar igen.

För jag är ledig imorgon. Nice nice..
Då ska Albin och jag träffa Albins gamla klasskompis Sara. Jag är inbjuden till hennes bröllop, när det nu är. :) Väldans trevlig tjej. Har sett en pjäs med henne i, när de gjorde sin slutproduktion Sårskorpor. Hon spelade Virve Vallin (kan ha stavat fel..) som var en lite knasig och busig och rolig tjej som flörtade med Timo Sandal.
Intressant pjäs, faktiskt. Albin var också med i den, fast då kände inte jag honom.
Spännande.. :)
Efter vi har träffat henne ska vi gå på bio. Eller ja, på kvällen. 18.20 på Bergakungen.
Det blir Yes man. Den kan nog vara tänkvärd att se. Att man kanske lär sig att inte säga nej till allt. Jag borde lära mig det, iaf när det gäller mat. Måste våga prova..
På tal om det så funderar jag på om man skulle flytta till Stockholm. Jag har inte planerat något men om det nu skulle bli så, om Albin får mer jobb och så.. Om vi skulle flytta, jag skaffar nytt jobb och allt.. Det skulle vara spännande. Faktiskt. En nystart, det vore väldigt kul faktiskt.


Vi får se.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0