Trasig kamera och skönhetsprodukter i symbios

Hej och hej.
Min kamera gick lite sönder igår.. Albin skulle iväg till Posten och säga upp sig, och han brukar ibland vilja låna min kamera för den är så bra. Mycket bättre än hans gamla (ofc, den är ju ny).
På något sätt råkade den trilla ut ur hans ficka och ner på marken. Han fick panik och skämdes.
Jag skulle vilja säga att jag var snäll och sa att det inte gjorde något men jag blev lite arg..
Jag var inte så snäll när han hade berättat det men det var ju min lilla chokladkamera..! Den var bara fyra månader gammal, klart jag blev ledsen. Och det fattade han också men jag fick så dåligt samvete att jag ringde upp honom och bad om ursäkt. (Jag jobbade.)
Jag tror han tyckte det var lite okej efteråt men jag ville gärna ha en ny kamera.. Jag tjatar alltid om att kameran ska vara i den lilla strumpan så den är skyddad men just då hade han inte tagit på den.
Jag ville att han skulle köpa en ny, så kunde han få min gamla för han ville ändå ha en likadan. Kanske inte chokladfärgad men men..
Han har ju typ inga pengar, så nu medans jag skriver detta får jag väldigt dåligt samvete. Han har köpt en ny kamera till mig och jag har fått den och han har fått min gamla. Den gamla är inte så jätteskadad, färgen har skavts bort lite och så. Men ni förstår mig lite? Okej, jag känner mig otroligt krävande och gnällig men..
Jag betalade iaf hälften på kameran så det känns lite bättre.
Jag fick nämligen kameran i födelsedagspresent och då känns det dåligt att Albin ska behöva betala för något jag fick. Typ.. Jag har konstig logik.

Anyways, jag tror det är lugnt nu. Jag är nöjd med min (nya) kamera och han är nöjd med sin (som fungerar som vanligt). Jag känner mig ändå bortskämd... :(


Dags att byta ämne...
Jag fick ju klänningen i måndags och idag fotade jag!
Här är lite andra bilder på saker jag fick igår också. Enjoy!

Albins lilla mupp visar upp klänningen så fint.


Dag- och nattcréme från Yves Rocher.


Fotpeeling med lavendeldoft (lite urk..) från Yves Rocher.


Hemligt paket som jag fick för jag beställde annat. Parfym och duschgel.


Söta Albin med muppen.

Jag gjorde ett armband idag också. Jag köpte det i söndags, men jag har ju aldrig tid känns det som.. Men idag så! Bilder på det finns självklart.


Börjat med lite pyssel.. Orkade inte ta fler så nästa blir på det färdiga armbandet.


Sådär ser det ut. Det var lite långt när jag provade det så jag kortade det med en sådan stålstång.


Litet, litet hjärta.

Idag var jag på yoga också. Jag har inte tränat så mycket på senaste, inte ens på Wii Fit. Jag orkar inte.. Bara jobb. Även fast det bara är sju timmar så kommer man hem och är helt slut.
Iaf, yogan var ganska kul, jag har inte varit på det på ett halvår ungefär (kanske mer) så jag var lite stel. Men det var bra. Jag höll nästan på att somna under avslappningen...

En sista bild på en bok som jag fick för ett tag sedan men inte läst eller ens tagit kort på.
Men nu så!

Det här är väl den ultimata boken för mig. Jag har dock inte köpt en handväska på åtminstone två månader. Ganska bra, va?


Nu är jag lite trött och det blir jobb imorgon. Det är lika bra att jag går och lägger mig så jag får mycket sömn. Fast jag kanske ska läsa Damernas detektivbyrå först. Började med första boken förra veckan, andra boken tog slut igår så nu är det tredje.
Sleep tight.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0