Red

Idag läste jag en väldigt intressant artikel i Elle. Det handlade om Red. Det är en affärsidé som genererar pengar till The global fund som bekämpar aids, tuberkulos och malaria. De fokuserar på aids i Afrika. Tillsammans med Armani, Apple, Gap, American express, Converse, Dell, Hallmark och Windows tar Red fram "röda" produkter som säljs med samma sätt och pris som de ordinarie, men en del av priset går direkt till insamlingen.
(Se vilka produkter man kan köpa i Sverige på www.joinred.com)

Himla intressant, tyckte jag. Bono är såklart med. Han gör så mycket bra, verkar det som iaf. Skänker pengar och organiserar folk och allt. Beundransvärt.
Nästa gång jag ska köpa något, så ska jag kika om de är saker av företag som Red är i samarbete med.
You should too!! :)


Jag läste Elle i ca. tre timmar. Alla artiklar, lååångsamt. När jag inte hade kunder förstås.
Och jag har nästan läst klart Svensk Maffia.
På tal om inget så har jag sovmorgon imorgon. Börjar inte förrän 14.30. Ganska skönt. Hade tänkt att börja dagen med lite yoga på Wii Fit.
Har tränat i 45 minuter idag. Tänkte träna lite mer imorgon. Iaf en timme. Kom på att man kanske skulle stretcha efteråt så det gjorde jag idag. Annars har jag lite ont i vaderna efter träning.. :P

Nu ska jag nog sova.
Hoppas ni får en trevlig fredag om jag inte bloggar imorgon!

Kommentarer
Postat av: Albin Olsson

Josie, darling!

Har du noterat färgen på min röda dator? Röd! Det är en Dell "(PRODUCT ) RED Notebook". Det du! Det trodde du inte om mig!

2009-01-12 @ 17:06:27
URL: http://albin.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0