Första januari - en pest

Japp, varför frångå ett "lyckat" koncept och bli sjuk på dagar som verkligen betyder något för mig.
Så självklart blev jag sjuk på nyårsdagen, som också var den dag då Albin och jag hade varit ihop i 15 månader.
Och så sjuk så jag behövde åka in till Mölndalsakuten igen.
Vi kom in vid ca. 15.00 och vid 19.00 pratade jag med en sjuksköterska som sa att jag skulle ha tur om jag fick pratat med doktorn innan 00.00. Jisses..
Jag kom in, fick kollat blodtryck, tempen och syresättning. Sedan vänta i fem minuter och sedan ta blodprov. Vi skulle få vänta på resultatet från det i ungefär en timma, så vi satt i ett litet väntrum och åt lite yoghurt och tittade på en 80-talsfilm med Tom Hanks. Splash hette den.
Den var väl ganska kul. Den slutade vid 17.00 och då var vi hungriga så vi tänkte gå till Pressbyrån som fanns vid huvudentrén men såklart så hade de stängt. Caféterian också.
Mamma fick åka från mormor med mackor och mjölk och vi bosatte oss i lilla väntrummet igen.
En ny film; Hur man blir av med en kille på 10 dagar började, men den hade jag sett innan så det var trist. Och jag började få ont i magen, som förra veckan (juldagen). Kris.
Sjuksköterskorna sa att jag kunde åka till Östra, för Mölndalsakuten har ingen kirurg som kan titta på min lilla mage.
Jag var trött, och efter många om och men så ringde jag mamma som skjutsade hem oss, så jag fick sova. Och nu är det rätt okej i magen. Bara väldigt mätt.
Jag har ringt Vårdcentralen och ska komma dit klockan två, för jag kan inte ha det så att jag måste åka in till sjukhusakuten hela tiden. Jag mår kasst, nu får de verkligen ta massa ordentliga prover och testa mig så jag kan göra något så jag inte mår så kasst hela tiden.

Roligare nyheter: Wii Fit ska komma idag! Det ska bli kul!
Jag hade förresten väldigt roligt på nyår. Jag har lite bilder men jag lägger nog upp dem sen. Eller imon eller när jag känner för det.
Jag gör som jag vill! Och bloggdesignen ska också fixas. Vet ej när, det är Albins grej.


Nu ska jag iväg, duscha eller något annat.
Adieu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0