Alexander McCall Smith och sjukhus och släkt

Har börjat gilla Alexander MS nu. Har inte läst något av honom innan men mamma tyckte jag borde läsa Darmernas detektivbyrå och det har jag börjat med, och de är väldigt trevliga. Inte lite lurig som Miss Marple men helt godtagbart. Det är så svårt att hitta bra böcker som man inte har läst innan.
Jag skulle vilja ha kvar att läsa alla Twilight-böckerna, men de läste jag ju för ett bra tag sedan.. Synd.


I fredags var det dags igen för att må dåligt. Jag jobbade men kände direkt att det var jobbigt med andningen. Gick till vårdcentralen men de kunde inte göra något för mig, så jag fick fortsätta jobba och må allmänt kasst. Det blev värre på kvällen då jag fick otroligt ont i magen (igen). Kunde inte sitta, stå eller ligga ner, jag bara vred mig hela tiden.
Försökte slappna av men det är verkligen jättesvårt när det nästan svider i magen.
Klockan ett (natt) åkte vi till Axessakuten och det var rätt tomt. Jag fick träffa en läkare i högst fem minuter, sen fick vi åka hem igen. Jahapp. Då gjorde magen mindre ont men när vi kom hem igen så började magsmärtorna igen.
Hade tagit en tablett för magont som heter Lanzo. Den är väldigt bra säger alla, men en av bieffekterna var tydligen magsmärtor. Bra? I think not...
Åt lite yoghurt och tog en alvedon - en tio minuter senare kräktes jag. Hatar det, så dumt..
Inget vinterkräk utan bara en gång. Men läskigt ändå.
Jag tror jag somnade en stund efter det.
Kunde inte jobba dagen efter eftersom man måste vara frisk från kräk i 48 timmar, åtminstone, innan man får jobba igen. Säger iaf doktor Ferling, min mosters fästman. Han är magläkare, he should know.

Kände mig klen hela dagen, låg i sängen och läste om väskor. Sedan kom mamma hem. Hon hade lånat böcker till mig på bibblan. Mycket trevligt. Alexander MS alltså.
Jag kommer ha trevligt med de böckerna.. Anyways.
På kvällen kom Albins föräldrar hit på middag. Det var väldigt trevligt, våra föräldrar har bara träffats två gånger men de kommer bra överens.
Det känns väldigt skönt. Det hade varit jobbigt om de ogillade varandra och vägrade träffas. Nu har det bara blivit att de träffats två gånger för det är så svårt att planera in någon middag för alla är upptagna på sina håll.

Idag åkte vi till Sjuntorp för att hälsa på Albins bror med familj. Vi åkte med Albins föräldrar och Albins syster med familj var också där. Lunchbjudning. Fisk och ris, väldigt gott. Jag åt utan nötter för säkerhets skull.
Sedan var det kladdkaka med glass. Lite chili på kakan, spännande och gott.
Glassen var också god!
Väldigt mycket spring. Jag kände mig lite klen så jag tog det mest lugnt. Är förkyld nu också, jag får aldrig vara riktigt frisk. Orättvist.. Jaja.


Nu vill jag pussla.

Gulligt pussel jag fick förra julen.

Jag vill dricka te och äta honungsmackor och pussla med mamma och Albin. Fast snart börjar Gordon och sedan är det Trollkarlens hemligheter, eller vad den heter. Det är lite kul att titta på, vi sitter och gissar hur han gör och vi har för det mesta rätt. Vissa grejer är lätta att upptäcka medans andra är lite klurigare.
Men jag får se hur det blir ikväll. Imorgon är det jobb men innan det ska jag till frisören.


Bild på mig idag. Var så länge sedan. Ser liiiite klenis ut.



Last one! Mysigt med stickad kofta.

Nu får jag nog gå och se om jag hittar någon som vill pussla med mig.
Good pie!

Kommentarer
Postat av: Sara

Gud vilken fin design du har nu! Är det Albin som varit farten? Tror du att han skulle vilja göra om min design med?



Hoppas att du mår bättre nu också, inte kul att åka in och ut på sjukhus sådär... :(

2009-01-26 @ 15:34:23
URL: http://bravaragazza.blogg.se/
Postat av: sissel

tråkigt att du mår dåligt å är sjuk hela tiden :( men fin bild, cutie pie :)

2009-01-26 @ 19:51:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0