Skridskor och bushund

Det var riktigt trevligt att grilla korv och dricka varm choklad.
Släktträffen bestod av mamma, pappa, moster Eva, morfar, Eric, Sara, Oliver, morbror Jonas, Marie och lilla Saga. Och jag såklart. Två personer i släkten yrkade på att jag skulle följa med och det kan man ju inte säga nej till.
Det var en fin dag, dock inte lika fin som igår då himlen var klarblå. Men det gör ju ingenting. Oliver var väldigt busig och fick springa lös på isen, och det tyckte han väldigt mycket om.
Vi hittade elden, där morbror Jonas och resten satt. Man fick elda lite så det skulle bli glöd och vi kunde grilla, så medan vi väntade så busade vi med Oliver.
Pappa hade tagit med sig sina gamla hockeyrör, från tiden som hockeyspelare. När jag var liten tyckte jag att han åkte bäst i hela världen för han kunde åka baklänges. Det var väldigt coolt, tyckte jag.


Pappa på språng!

Det gick bra idag med, fast Oliver tyckte att det var orättvist att någon fick åka fort och han inte springa efter och jaga. Men vi var rädda att det skulle hända en olycka och med vassa skridskor kan det ju hända vad som helst.
Men när Eric lånade pappas skridskor så fick Oliver springa lös.


Älskar bilden, Oliver på språng mot husse.

Det gick bra, Oliver jagade Eric och allt var frid och fröjd. Väldigt snabba är de, båda två. :)


Bara en liten boll, med öronen bakåt, jagade Eric.


En tass i marken, som en liten tölthund.

Sedan råkade Eric vurpa, och då tyckte Oliver att det var dags att passa på och anfalla husse med att slicka honom i ansiktet och var han än kom åt.


Kärlek? :)

Sedan tog Oliver Erics mössa och sprang iväg med. Det fick jag tyvärr inte kort på men det var roligt. Inte att Eric vurpade men att Oliver snodde mössan och sprang iväg för att busa.
Annars var det trevligt, vi pratade mycket och umgicks. Och det är ju alltid trevligt. Det gör man för sällan liksom..
Saknar släkten ibland, jag jobbar ju bara känns det som, och man träffas aldrig ordentligt.
Men nu så! :)

Vi var där i ca. två timmar sedan skjutsade vi hem moster Eva och jag la mig i sängen med vetekudden på magen. Innan jag visste ordet av hade jag somnat. Så går det.
Nu sitter jag här och funderar starkt på att se klart Girl, Interrupted som jag började kika på igår. Har en timme kvar. Men jag är väldigt sugen på att se andra Pirates of the Caribbeanfilmen... Jaja.

Imorgon blir det jobb igen, och på onsdag fyller mamma Lena år! Hurra hurra! Hon firar på lördag, men jag tänker ge henne födelsedagspresent ändå på dagen som hon fyller på.
Det är det rätta. :)

Jaja, vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Erik

Fruktansvärt coola skridskor. Ser ut som ett par bowlingskor från 70-talet!

2009-02-16 @ 17:56:54
URL: http://nuevaestocolmo.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0