Promenad, kroppsstrumpor och tikka masala

Jag var trött på jobbet. Försökte vara glad, men jag var helt slut. Jag jobbade ju bara fyra timmar men då var jag helt slut. Efter jobbet kom Toria och hämtade upp mig och vi gick runt Massetjärn och satt och vilade lite i solen och pratade och pratade och pratade.
Har glömt hur rolig Toria är och hur det är att prata med vänner. Det var jättetrevligt, även om det bara var en timme eller så. Gick hem och bytte tröja och susade sedan in till stan för att träffa kusin CajsaNK. Hon provade bh:ar och jag skulle vara lite smakråd. Jag letade efter sovlinnen och shorts men hittade inget. Cajsa provade en kroppsstrumpa. Det såg... Konstigt ut. Inget jag skulle ha på mig.
Men men. Efter det kom Cajsas kompis Sofia. Vi skulle ju gå till Star of India. De hade aldrig ätit indiskt förut, så det var kul att det var jag som fick dem pröva, och de tyckte det var jättegott.
Oturligt nog hade Cajsa inga pengar och Sofias kreditkort var hemma, så jag fick betala. Lite surt, hade ju sparat pengarna till räkningar. Men men, jag får snart igen dem. Jag åt chicken tikka masala som vanligt, och det var lika gott som vanligt.


Chicken tikka masala.

Mycket trevligt, vi satt där säkert i en timme och skrattade och åt och pratade.
Jag följde med dem på pendeln till Mölndal för att hälsa på hemma hos mormor och morfar där moster Eva var med Milton och kusin Olle m.fl.
Det var också mysigt, fast jag stannade inte så länge. Pappa kom och gav mig skjuts hem, och nu sitter jag här. No sign of Albin så jag får väl ta och se en film eller så.
Kanske mysa med föräldrarna.

Imorgon blir det nog slappdag, hoppas jag iaf. Orkar inte med mycket och har inget som jag måste göra, vad jag vet. Städade ju igår, och inget jobb så ingen kan tvinga ut mig på något! Om det inte är en promenad förstås.. Vet inte om jag orkar men får väl se imorgon.
Nu tänkte jag nog se High Fidelity, mucho bra film med John Cusack, Joan Cusack och Jack Black.
Sevärd!


John Cusack är the best.

Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0