The Boat that Rocked

Igår var vi på bio. Yay!
Men innan det så skulle vi på nya indiska resturangen Bombay Palace. Helt klart en besvikelse. Visserligen var det fullt, men de kanske inte fick vänta som vi.
Vi fick beställa ganska snabbt men efter det tog det ungefär 20 minuter för att få lite vatten, som dessutom var ljummet. Efter en halvtimme, tror jag, fick vi maten. Som tyvärr inte var något speciellt alls.
Och till råga på allt så vi fick vi vänta på att betala. Fast det stod massa folk i entrén som ville ha ett bord, och vi hade sagt till att vi ville betala (för då var klockan halv nio och vi skulle på bion som började nio), så tog det jättelång tid. Vi gick helt sonika till kassan och betalade och gick. Resturangen fick fyra fyrar i GP men av mig får de två fyrar. Sådeså.

Jag var extremt klumpig igår. Välte saker på bordet, gick fel, snubblade och hade mig. Hade fina kilklackskor för att fira att våren har kommit men jag var lite ostabil. Don't know why, brukar inte vara det i de skorna, de är ju sköna och jag känner inte alls av att de är kanske 9 cm.

Men sedan kom vi till bion. Och filmen var jättebra!
Jag fullkomligt avgudar Bill Nighy. Och Rhys Ifans var jäkligt grym som radiopratare, om än lite väl porrig. :) Philip Seymour Hoffman var duktig också, han brukar vara det i sina filmer. Tycker jag iaf.
Jag ger filmen en fyra! (Av fem)


Rhys Ifans och Bill Nighy. <3

Nu sitter jag här, och Albin har åkt in till stan för att prata om Arvikafestivalen med en vän (kollega?). Vet inte riktigt vad jag ska göra. Funderar på att städa huset. Det är tråkigt och jag orkar egentligen men alla blir så glada när det är gjort. Och det skulle verkligen behöva dammas i mitt rum. Tänkte iaf träna lite med Wii Fit. Men först ska jag gå och lägga mig igen och läsa lite i en bok. Sedan får vi se vad som händer med dagen.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0