Fascination

Alphabeat - Fascination

Dagens låttips. Jag kommer inte ihåg om jag har tipsat om den här låten förut, men det gör inget för den är så himla bra! Man blir glad och pigg när man hör den. Try it - you'll like it! ;)


Nu är jag hemma igen. Känns lite trist, men det känns ju ändå bra att komma hem. Mamma och pappa var hemma och glada att se mig. Jag fick lite taxfree-godis och det är alltid trevligt. :)
De hade haft jätteroligt i Portugal och det är ju mys.

Jag bloggade ju lite om fredagen, när jag var med på Albins jobb. Det var en rolig dag. Lite avis att jag inte har ett sådant jobb, för de verkade ha kul hela tiden och skämtade och busade. Men men, jag är nöjd med mitt.
Igår var inte min dag alls. Vi planerade in en sovmorgon och det var härligt. Jag brukar ju jobba de flesta lördagar så det var skönt att få sova länge. Jag ville köpa en ny iPod för min gamla har börjat dumma sig.
Den hänger sig ibland (skärmen alltså) och batteriet håller inte lika länge som det brukar och allt. Den är ju fyra år så den visar att den inte riktigt orkar med mig längre.

I fredags, efter vi hade varit på Albins jobb, gick vi till NK och kikade in väskan som jag ville köpa. Men den fanns ju inte där, det skrev jag ju. Så istället för den tänkte jag köpa en Nano. Det är på ett sätt ett mycket bättre köp för jag lyssnar på musik nästan varje dag, och det känns nästan som man får ut mer pengar för en iPod än en väska. För väskor har jag ju redan.. Men inte massor av iPods.
Anyways. Vi segade hela morgonen och tittade på Scrubs och åt frukost och glodde på TV och klockan hann bli två innan vi begav oss till tunnelbanan. Vid tre var vi inne och vi bestämde oss för att gå till Kungshallen för att äta lunch. Sen lunch..
Det blev pizza och den var god men jag orkade inte äta upp allt. Åt bara en halv ungefär, sedan hjälpte Albin mig med resten :P Vi hade tänkt att gå till OnOff för att köpa Nanon, för vi hade kikat på internet och den verkade vara billigast där. Vi kom dit och kikade på en som de hade i butiken. Jag bestämde mig för en lila. Väldigt fin färg... :)
Vi frågade en som jobbade där, om de hade en lila med 8 GB. Han ringde och kollade men tydligen hade de ingen kvar. Då tänkte vi att vi skulle gå till Clas Ohlson, för där hade de också. På vägen till Gallerian så hamnade jag på Akademibokhandeln, där jag köpte två pocket, för jag hade presentkort. Nice!
Off to Clas Ohlson! När vi kom dit visade det sig att de bara hade svart och vit.
Jäkla typiskt tänkte jag, och gick sur därifrån. Välte (av misstag) ner halva affären och stötte till saker. Inte min dag... Men vi hade ju sett att de hade iPodsTeknikmagasinet innan vi gick till Clas Ohlson så vi gick dit istället. Och de hade den jag ville ha! I den färgen! Ja!
Jag sa "jag slår till på den!" och drog fram kortet. Till saken hör att jag inhandlade ett presentkort till pappa på SF efter vi hade ätit, på 200 kr.
Tillbaks till saken. När jag skulle dra mitt kort så godkändes det inte.
Jag tänkte massa fula ord som jag inte skriver här. Jag blev så chockad. Det var verkligen inte min dag.. Som tur var hade jag mitt kort med engångskoder till min bank i plånboken, så om vi bara kunde hitta en dator så kunde jag föra över pengar till mitt vanliga konto och jag kunde köpa min Nano.

Vi begav oss till Centralstationen. Det var långt.. Det kanske kändes så mest för jag var sur och grinig. Men vi kom till 7-eleven istället och jag satte mig och betalade för en halvtimme. När jag hade tryckt in mina koder för att logga in så hänger sig sidan.
Jag tänkte att det inte alls var sant och att någon jävlades med mig. Men jag gick tillbaka några sidor och försökte igen och då gick det bättre. Det visade sig att jag bara saknade 30 kronor eller så, för att kunna köpa iPoden. Så ***** irriterande!!!
På väg till en dator hade Albin skojat om att det säkert bara saknades några kronor och så var det också. Dumt. Men jag förde över pengar och vi gick iväg mot Gallerian och Teknikmagasinet igen. På väg dit hittade vi en Teknikmagasinet men de hade precis stängt.
"Fan!" tänkte jag och vi gick vidare. Men där låg en till Teknikmagasinet och det var öppet! Vi går dit! Vi bad om 8 GB och han gick och letade.
De hade bara 16 GB kvar i lila, sa han.
"Helvete!" tänkte jag och vi gick vidare igen. Vi kom fram till Gallerian och vi gick in till Teknikmagasinet igen och jag fick äntligen köpt min fina, lila iPod Nano!
Mina hörlurar var trasiga, så vi gick till Clas Ohlson igen och köpte ett par fina. Så nu var jag redo för musik!

Lång historia. But it's true. Albin har också bloggat om det.
Resten av dagen var rätt lugn. Vi orkade inte äta någon middag så vi gjorde mackor istället. Vi började se Kung Fu Panda men vi orkade inte se hela.
Det visade sig att Albins hyresvärd bestämde sig för att det var en bra dag för en fest. Deras inglasade balkong ligger vägg i vägg med det lilla rummet som Albin hyr och det är bara en dörr mellan deras lägenhet och hans men det är rätt lyhört. Så det var inte populärt hos oss att de bestämde att de skulle festa. Klockan tjugo över tolv var vi dödströtta och ville sova. Även fast de var högljudda tänkte vi försöka sova.
Jag tror jag somnade ganska fort och vaknade inte mitt i natten men det verkade Albin göra. Han berättade iaf det nästa morgon. Vi hade ställt mobilen på väckning för vi skulle buda på en tågbiljett hem åt mig på Tradera. Det visade sig att vi hade kollat fel på tiden så vi vaknade två timmar för tidigt men det gjorde inte så mycket.
Vi såg på Scrubs och softade. Vi budade och jag fick en biljett för 390 kronor. Rätt okej ändå...

Jag hade bestämt fika med min kompis Robin så det hade vi tänkt att klämma in innan tåget gick vid 17.36.
Snälle Albin hade lagt in massa filmer på min nya iPod, så jag hade Clerks, Clerks 2, Ace Ventura 1 & 2, Kung Fu Panda, Yes Man, Corpse Bride och Inget är heligt med Magnus Betnér. Väldigt trevlig tågfärd skulle jag få.
Vi såg klart på Kung Fu Panda och den var riktigt bra och rolig! När vi kikade på eftertexterna så visade det sig att massa kända skådisar hade gjort rösterna men det visste vi inte. Synd.. Vi kanske får se om den, bara för det :P

Vi åt mat på McDonalds med Robin och pratade och pratade tills det började närma sig tågets avfärd. Vi gick till Centralstationen och hämtade min stora väska som vi hade lagt in i ett skåp. Mycket praktiskt. Tåget var dock 4 minuter för sent. Men det var okej ändå. Vi pratade mycket om serier och TV och det var kul.
Jag fick tyvärr sitta baklänges igen (min ständiga otur) men det var rätt okej för jag hade ju filmer att titta på i min Nano (som älsklingen Albin hade fixat, vilket jag redan har nämnt men nämner igen bara för skojs skull) så tiden gick fort.
Och nu har jag packat upp och kollat alla mail och ska snart gå och lägga mig.

Jag har tur. På fredag eller tidigare så kommer Albin hem! Och ska stanna! Iaf ett tag. Och det känns så himla bra. Hans lilla lägenhet är riktigt mysig men vi kan inte sova i samma säng där. Det är inte samma grej även fast det är häftigt att "rå sig själva lite".
Jag tittade på sängen nyss och tänkte. Berättade för mamma att jag tänkte att jag hellre sover på en madrass på golvet bredvid Albin i lilla lägenheten än sover i min säng ensam.
Och det är sant. Men jag borde sova ändå, för jag ska ju jobba imorgon och även om jag sov lite inatt så var det nog inte tillräckligt för både Albin och jag är helt slut. Ringde honom förut och han var sleepy.
Så nu säger jag god natt, efter ett väldigt långt blogginlägg.

Puss och kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0