Summertime

Det är alltså sommar.
Jag tror inte folk går runt och hoppas på att vädret ska stanna. Inte de som har kommit in och handlat av mig iaf.
De kommer in, pustar, letar upp vad de ska ha (om de är bra kunder, annars frågar de mig vad deras sons kompis kan gilla och ber mig slå in de mest konstiga presenter ni kan tänka er..), kommer fram till disken och säger "Guuuud, vad varmt det är!"
"Ja", säger jag, artig som alltid.
"Ja, det är så varmt ute!"
"Det är mer varmt här inne eftersom jag inte kan ha dörren öppen eftersom jag då får en allergisk reaktion och vi har inga fönster, och jag måste springa runt här och hjälpa alla, plocka upp saker de slängt, rätta till saker de satt fel, osv. Jag håller på att dö av värmeslag." tänker jag men säger "Ja, det verkar hålla i sig."
"Varför har du inte dörren öppen? Såååå varmt här inne!!"
"Tycker du? Ja, du behöver ju bara vara här några minuter, jag ska jobba sex timmar till" tänker jag vidare och svarar "Därför jag är allergisk" och får medlidsna blickar.
Är "medlidsna" ens ett ord? Jaja, jag orkar inte fundera mer på det, kan ändra det sen när jag kommer hem om jag kommer på ett bättre ord.

Idag gick jag upp kvart över sju istället för nio, för jag skulle till vårdcentralen. De knipsade bort en bit hud på mig och sen kunde jag gå hem. Efter fem minuter. Jag gick upp ca. två timmar tidigare för att vara där i fem minuter och få betala 120 kr. Skandalöst... Hann se klart en film iaf när jag kom hem, alltid något. Såg Idiocracy. Sett den förr, den är ju lite udda.
Anyways, jag ska jobba med en ny tjej idag. Hon ska jobba lite i sommar när jag är ledig, antar jag. Jag har fortfarande provanställning så jag hoppas jag får fast snart. Borde väl vara i augusti. Hoppas inte den här tjejen tar mitt jobb.. Tror min chef fortfarande tycker att jag borde vara lite äldre, även fast jag sköter mig, är trevlig mot kunderna och vet hur allt fungerar.


image13
Beställde biljetter igår till Sex and the City-filmen. Kan inte gå på premiären tyvärr, får gå dagen efter, så ingen får berätta hur allt slutar och så! Har bara hört att alla säger att den är superbra! :)

Nu ska jag bege mig till jobbet. Svettas och dricka massa vatten, och dylikt.
I'll be fine, hoppas jag.
Kom och köp mycket böcker och kort!!

Kommentarer
Postat av: Lisa

Hoppas du får en bra dag! :)

2008-06-03 @ 10:39:34
URL: http://wlisa.blogg.se
Postat av: Sanna

Ha en bra dag:)
Kram

2008-06-03 @ 10:48:43
URL: http://sannawiberg.blogg.se
Postat av: sissel

jag hoppas verkligen att vädret är här för att stanna!!

2008-06-04 @ 11:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0