Semestersnygg..

..hade jag tänkt att bli i Stockholm som vi åker till om bara två dagar!
Sure, har varit där förut, så det är inte att det är nytt och spännande men det är lite andra affärer, helt andra människor, kusin Cajsa och lägenheten på Öster och allt!
Cajsa är så himla rolig. Väldigt ofta är hon omedvetet rolig, och det är det jag gillar med henne så mycket. Det och att hon vill pyssla med mig när vi ses, sminka mig, fixa till mitt hår.. Och jag blir alltid jättefin :)
Så får hoppas att hon har lust med det även denna gång när vi ska ut i huvudstaden och busa runt.

Albin vet inte riktigt vad han ska göra där, men han kommer såklart att få gå in i "sina" affärer också!
Det kommer nog bli lite segt på tåget men väldigt skönt och kul att jag åker med Albin annars hade det blivit jättetrist. Nya Glamour har kommit och om jag kan så ska jag försöka spara den till tågresan så jag har något kul att göra medans vi åker i fem timmar, eller så, utan fasta sittplatser (billigare så).
Ett nytt, och fruktansvärt dumt, beslut att ta betalt för om man vill sitta eller inte. Man får sitta "i mån av plats" står det på min biljett, men annars måste man betala 65 kr för att få ha en "egen" sittplats på Intercity-tåget till Stockholm.
(Pappa kallade det för "Inte-city-tåget istället, när han hörde hur lång tid det tar)

För att inte göra av med alla pengar har jag skrivit en liten lista på saker jag vill/behöver köpa.
Sommarklänning, hudfärgad bh + trosa, långkjol, färgglad, liten väska, Biotherm-serien och gladiatorsandaler. Kanske något mer, kanske något mindre men ungefär den listan vill jag hålla mig till.


Håller också på att pyssla med återträff för gymnasieklassen. Vi var bara 17 st när vi gick i trean och 3 st går inte att hitta alls. En kan inte för hon ska åka till Sydamerika, men resten kan och tyckte att det var väldigt kul initiativ av mig fast Sissel hjälpte till med tankeverksamheten.
Jag har planerat att det ska bli grillning och lite sådant, får hoppas att det blir bra. Det är ljust så länge så det borde ju inte bli för mörkt iaf. Och det är så varmt, så man kommer nog inte frysa.
Det är iaf planerat att gå av stapeln i juli, helgen innan jag ska jobba hela veckor i tre veckor.

Det gick bra på jobbet i tisdags förresten.
Det var ingen tjej, det var en kvinna närmare bestämt och hon var nog som jag var i början. Frågade, var lite osäker och jag bara satt bredvid och levererade svaren. Det kändes bra, men lite otryggt.
Jag vet ju att min chef vill ha en äldre tjej, vet faktiskt inte varför. Och om han "väljer" henne förstår jag inte riktigt varför eftersom jag har mer erfarenhet än henne och jag är säkert tio år yngre. Han kanske tror att jag ska ut på äventyr och är oförutsägbar. Men så är icke fallet, jag är inte riktigt en sådan person.
Jobbar hellre och får pengar och är oförutsägbar när jag har semester. :)

Nu är det dags att slappa lite i soffan (eller ute på altanen) med en bok.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0