Griniga Josie

Eller kanske inte grinig, utan mer bitter är min stil idag.
Igår kom vi hit till landet och jag var nog inte jättegrinig men imorse väcktes jag typ klockan tio av släkt, och då var jag lite bitter. Kan de inte gå till mormor och ropa och ha sig? Jaja, nu har de åkt till Resödagen.
Sedan har jag på kort tid tjatat om att få använda Albins dator, och nu sitter jag vid den.
Vidare dissade jag hans sommarställe och påstod att det är mycket roligare här. Jag är alltså lite uttråkad. Det finns massor av roliga grejer att göra här men jag har verkligen inte lust att göra något.
Eller jo, ville blogga och kika runt lite på nätet men inte mycket mer.

Är nog irriterande idag men det går nog över sen.
I veckan har jag jobbat. Det har inte varit några problem alls faktiskt. Har tagit pencillin och betapred varje dag, och hostmedicin lite sporadiskt. Inte kännt av något jobbigt alls. Inte varit något jobbigt på jobbet heller, var lite segt i onsdags men det gick över. Var nog lite trött.
Klarat mig bra annars.
Var på födelsedagskalas hos farmor i torsdags. Första födelsedagen utan farfar. Förstår att det var jobbigt för henne men visste inte riktigt om man skulle prata om det eller inte.. Det var iaf jättekul hos henne, trevligt att träffa släkten ju.
Min bror har brytt sig massor om mig i veckan. Det gör han väl annars också men han har ringt och kollat hur jag mått och så. Väldigt trevligt, känner verkligen att han har blivit en "bättre" bror sen han flyttade in hos Sara. Hon har nog uppfostrat honom bra. :)

Har inget intressant att skriva om egentligen, utom att vår post hade försvunnit. Jättejobbigt. Väntade på mina linser och tidningar men posten kom inte så jag fick Albin att ringa och kolla.
Då visade det sig att de skulle lagra någons post men av misstag hade det blivit vår post som lagrades. Så osmidigt av dumma Posten. Ha fel på någon siffra. Bah.

Jag ska börja med "hobbies".
Ska börja på allvar med körkortet. Så slipper jag tänka mer på det och slippa be om skjuts. Och slippa vara rädd bakom ratten om jag övar tillräckligt mycket. Och körkortet behövs om jag vill ha en till hobby; att börja rida igen. Finns bara islandshästar i Lindome, vad jag vet. Iaf på ridskola. Och vill gärna slippa be om skjuts när det ä'r så långt dit, så det är mina nya mål i höst. Iaf mest körkortet, hästarna kan man ju vara med ändå.


Nu får jag ta och gå och roa mig lite. Albin sitter och tittar på tecknat på TVn så jag tror han vill ha tillbaks sin dator, och pyssla med film och allt vad han gör.

Pusspuss!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Hejsan! När du ska köpa linser nästa gång så kan jag tipsa om en hemsida som heter www.prisjakt.nu. Där kan du se vart din linser säljs billigast, det kan ju nämligen skilja ganska mycket mellan olika butiker :)

Här är en länk till linskategorin:

http://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=737

2008-07-21 @ 13:57:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0