Schulkalendern

Hmm, det är ju lite konstigt med julkalendern..
Den är trevlig och Anders och Måns, a.k.a. Lage och Klas är alltid roliga.
Men det var inte det jag hade tänkt att blogga om idag, utan Twilight.

Jag läste den för ett tag sen när jag köpte den i min bokklubb, alltså innan det bestämdes att det skulle bli en film och innan alla de andra böckerna hade kommit ut och jag gillade den verkligen. När jag såg att andra boken hade kommit ut på svenska (New Moon) så köpte jag den, för jag ville verkligen veta hur det gick för Bella och Edward. Och när trean kom och sedan fyran, ja, jag slukade böckerna, fast de var på engelska.
Alla är alltså väldigt bra, men det är så hypat nu för tiden.
Jag kan tänka mig att det är så de känner, de som började läsa Harry Potter, innan filmerna kom. Jag började nämligen bara läsa nummer ett när nummer tre redan fanns ute, så jag läste ut alla tre på fyra dagar en sommar.
Men de som läste från början kanske känner att de är mer "värda" fans.
Jag vet inte.
Men det kom in en tjej (typ emo) och frågade efter Twilight i bokhandeln, och det hade vi inte men jag bara log i mjugg för jag tänkte att jag på något sätt var bättre än henne för jag hade läst böckerna innan de blev film.
Varför jag tänkte så har jag ingen aning om, och jag tänker inte så nu. Det var bara en liten kort sekund, men jag kände mig lite hemsk när jag tänkte det.

Men fortfarande känner jag mig "lite bättre" för jag redan har läst alla.
Jag är nog en lite dålig människa.

Nu ska jag lägga mig i sängen och zappa bland alla kanaler.
See ya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0