Pepparkakshus


Översikt över årets pepparkakshus!

Jag fick som jag ville igår och vi gjorde årets pepparkakshus. Fast vi var tvugna och gå och handla florsocker och M&Ms. Och Albin ville köpa marsipan, och av det gjorde han två bilar som ni ser på bilden. En cab. :)
Jag fixade med kristyren och satte fast M&Ms och diverse.
Det var roligt men kristyren kom överallt. Lite.

Flygfoto.

Vi gjorde det efter vi hade sett på Arn - riket vid vägens slut. Den var väl sådär. Jag är inte mycket för Arn. Det är så konstigt. Det står att det är 20 år senare men de har inte åldrats alls. Konstigt? Eller är det bara jag som är knäpp och inte ser? I think not!
Hon har ju fått en son och han har åldrats till 20 år men inte mamman. Hon ser likadan ut som när hon födde barnet.
Jaja, grinig idag.

Vi såg julkalendern och den börjar urarta. Nice nice.
Jag har haft minispa med mig själv. Duschat och tvättat håret, peelat mig, rakat ben, ansiktsmask (djuprengörande), peela fötterna, smörja in med lotion.. Ja. Och fixat naglarna lite.
Det är trevligt. Det känns rätt bra, fast jag har lite ont i magen och jag vet inte varför.
Men jag måste dammsuga innan Oliver kommer hit. Jag tror vi spillde kristyr och florsocker på golvet och det får han ju inte slicka upp. Så det ska fixas. Och slå in sista julklappen. Det ska komma typ två till med post men det är inte än.
Då är allt klart. Alla julklappar. Har lagt till lite julklappar nämligen.
Det kändes lite lite till en person, så det fixades. Hoppas de kommer imorgon, antingen det eller tisdag. Annars blir jag ledsen. Eller så.


Nästa vecka kommer det nog en del folk komma och köpa i butiken och då ska jag få hjälp av en tjej som vill jobba extra. Hon kommer visserligen när hon har slutat så det blir väl bara tre timmar men ändå. Hon kan hjälpa till med att pyssla i butiken så det ser snyggt ut. Folk lägger saker överallt för de vet inte vart de tog dem, men då kan de ju hellre lägga det framme hos mig. Det vore bättre.
Men men.

Nu måste jag blåsa håret och sedan städa.
Kanske titta på The Nightmare before Christmas senare. Eller Råttatouille med Oliver.

Ha det fint! Kramar

Kommentarer
Postat av: Albin

http://vimeo.com/2523159

2008-12-14 @ 18:55:05
URL: http://vimeo.com/2523159
Postat av: sissel

fint pepparkakashus!

2008-12-17 @ 23:07:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0