Trendbibeln

Nya Elle hade kommit idag. Världens tjockaste och tyngsta tidning, kändes det som.
Jag blir alltid lika glad när det kommer fina tidningar till mig :) Det är kul att läsa om trender och hur andra klär sig, eller reportage.
Glamour kanske är min favvis för Elle är en sådan tjockis.
Men på insidan är de lika fina och roliga. Fick inte tag på bild på senaste numret dock, nöj er med denna!




Anyways. Igår var Albin och jag på Universeum. Har inte varit där sedan kanske högstadiet. Det är ganska kul, även om jag var lite för varmt klädd när vi kom till regnskogen, trodde jag skulle svimma. Men icke! Allt som var innan Explora, eller vad den avdelningen heter, var himla kul och fint. Men sedan när vi var där var det mest massa barn som lekte och provade saker. Var nog roligare när jag var yngre, men Albin hade nog kul. Jag gick bara och var lite småtråkig och hungrig.
Innan det så tittade vi på roliga fiskar och söta, farliga grodor. Det var en liten groda med stora, stora ögon som tänkte byta gren men grenen var lite långt bort så han/hon försökte sträcka sig och nådde nästan men då trillade han ner.
Usch, pinsamt! Man såg hur han/hon skämdes. Men den klättrade upp igen och försökte med en annan gren och det gick bättre.
Vi såg lite Hitta Nemo-fiskar också. Clownfiskar och han som vaktar sina bubblor. Ganska skoj :) Såg ytterst lite på hajmatningen för det var proppfullt med folk där då. Såg bara när hajen Herman tog sin fisk och simmade iväg.
Vi tittade på "beautiful but deadly"-djur istället för att stå och trängas. Ormar mestadels, en spindel. Det läskigaste var nog att en orm hette Dödsormen. Läskigaste namnet ever.
Men den såg inte så farlig ut. Kanske var meningen.


Jag sitter i morgonrock och ska nog inte göra så mycket idag. Man ska softa när man är ledig!
Imorgon bär det iväg till landet efter Albin har slutat. Blir nog kul, ta det lite lugnt, träffa släkten igen..

Men nu ska jag nog antingen spela Sims2, läsa Elle eller se på Mannen som kunde tala med hästar.
Eller allt! Mohaha! Jag är ju ledig..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0