Högsommar

Nej, det blev inte Batman-filmen igår. Fanns inga platser, om vi inte ville ha skilda platser och det känns ju lite dumt när man ska "fira" att vi har varit ihop.
Så vi hyrde film och köpte godis istället efter jag slutat. Det blev Underbar och älskad av alla - och på jobbet går det också jättebra. Hade läst boken men kommer inte ihåg så mycket men jag tycker i allmänhet när jag läser t.ex. Martina Haag eller Sophie Kinsellas En shopaholics bekännelser eller Bridget Jones dagbok att det är så pinsamt.
Jag sitter och våndas hur de skämmer ut sig eller gör dumma saker, för jag kan inte göra rätt åt dem. Om ni förstår.
Det är bra men samtidigt är det hemskt när de gör fel/pinsamma saker/ljuger i CVn osv. Kul men hemskt, kan man beskriva filmer och böcker så?

Idag ska vi leka med Albins kompis Stefán. Egentligen kommer väl de leka mest och jag titta på. De ska nog prata minnen eller prata vad de gjort på senaste, men det är okej för mig. Stefán är så snäll (Albin också såklart) så de får leka hur mycket de vill.
I torsdags var Albin, Sissel, Aronsson och jag och badade vid Frökens udde. Inte gjort det på jättelänge för jag är inte så mycket för sjöar. Gillar havet mer. När vi var där träffade vi på Jönsson och Märta och deras två kompisar. Det var kul, utom när mitt smink rann och satte sig stenhårt under ögonen på mig. Och enligt Sissel så hoppar jag i med öppen mun, det är ju inte så smart. Varför gör jag det? Jaja..
Fick lock för örat som har hållt i sig. Idag är det okej igen men igår när jag pratade med kunderna hörde jag mig själv och de som ett extra eko. Jätteläskigt. Och musiken lät nästan lite falsk på ena örat, det som det var vatten i. Really strange.

Idag ska det pysslas lite också för mamma och pappa kommer hem imorgon. Ska dammsuga, byta handdukar, byta soppåsar, tvätta, byta lakan och allmänt pyssla så det ser fint ut när de kommer hem. Alltid trevligt att komma hem till rent och städat hus.

Vill dra in till stan och köpa Kinky Boots, men får se vad som händer sen. Kanske bad?
Maybe, baby.

Kommentarer
Postat av: sissel

men josé! du har ju typ de softaste arbetstiderna ever! Förstår verkligen inte hur du kan klaga. Och har inte du redan haft semester? Tänk på andra som har jobbat i typ 1, 5 år och endast vart ledig 2 veckor? Då kan man beklaga sig

2008-08-04 @ 09:12:41
Postat av: sissel

nej, de blir jobbigt med avskedsfest. tycker att de är sjuk jobbigt med avsked så de blir inget med de. för då blir de så verkligt att man ska flytta

2008-08-07 @ 13:54:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0