Mary Kay

Jag har inte alls gått ner mig i shoppingträsket, vad Albin än säger.
Han gör ju samma sak själv, shoppar massor på Clas Ohlson :P Nya kläder måste man ju ha ibland, speciellt när man rensar ut sina gamla som man inte kan använda längre, eller hur? Jaja..


Tänkte egentligen berätta om att jag var lite på äventyr i måndags. I förra veckan när jag jobbade så var det en kund som började prata om Mary Kay och då sa jag "men hallå, jag har köpt sådana produkter!" och hon blev upprymd eftersom hon jobbade med att sälja det och diverse. Vi pratade lite till och sen bjöd hon in mig till en make up-kväll som de skulle ha. Alltså, man skulle väl typ lära sig att sminka sig och vilka färger man passar i osv.. Jag tyckte att det kunde vara en rolig grej, så jag tackade ja.
Kruxet var att de började halv sju på måndagen och jag slutar sex. Mamma fick komma och leka taxi och köra mig in till Feskekörkan, och sen hämta mig två timmar senare.

Jag var hos min käre vän Sissel en gång för ett tag sen och hade en tjejkväll, där vi provade olika Mary Kay-produkter och det var där jag köpte några som jag använder ofta. Då var det en kvinna som berättade om allt och hade sig, och hon hette Lena. Hon fixade och donade med mig också i måndags, hjälpte mig välja ut mina färger och visade lite hur man skulle sminka. Det var inte bara jag utan vi var säkert ett dussin "gäster" och ett halvdussin konsulenter som visade vilket smink man skulle ha och så. Det var riktigt kul, efter vi hade sminkat oss kunde man vinna lite grejer men jag visste att med min tur skulle jag gå ifrån där tomhänt. Fick dock en broschyr och en liten tub med night cream, som ser ut som godis btw, så gick inte helt tomhänt därifrån.
De pratade också att man kunde börja sälja själv, och jag tycker det verkar himla kul så jag skulle vilja prova. Det skulle vara ett problem (kanske fler, men detta är väl det största): att jag inte har något körkort. Man kan ju inte ta sig hem till folk och försöka sälja saker om man inte har körkort? Lite krångligt kanske, om det inte finns bussar och det gör det ju inte alltid.
Jaja, jag får fundera lite mer på det men det skulle vara väldigt kul att visa kompisar vilka produkter som finns, men absolut inte tvinga dem att köpa något. Nej, jisses, det kan jag tvinga släktingar istället :) Skämt åsido, någon som tycker detta vore en dålig idé? Jag skulle inte sluta jobba i bokhandeln, aldrig i livet, men som ett extrajobb?
Sissel kanske har någon åsikt? Albin? :P

Kommentarer
Postat av: Sabina

Nu lugnar du ner dig rosa pantern och låter solen skina!

2008-04-23 @ 10:06:17
URL: http://sabinadurebrandt.blogg.se
Postat av: Maria

vad kul att du gillade! :)

2008-04-23 @ 10:12:31
URL: http://fashionstars.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0