La vie en rose

Jag har inte bloggat på år och dar, och det kan bland annat vara att det har hänt så otroligt mycket. Annars brukar jag sitta inne och försöka att inte anpassa mig till the real life men attans så misslyckades jag.

Min födelsedag var väldigt trevlig, dagen efter var det släktkalas och folk från Falun kom ner och firade mig, otroligt kul! Fick massa fina presenter, bl.a. böcker, fina koppar, presentkort, lite vin och dessertskålar (?).
Dagen efter kalaset var det bokmässa, som jag gick på med Albin. Innan det var vi på Movieline och köpte inte jag upp massa av mina pengar? Jo, så var det. Men jag fick dock en present av Albin, och blev mäkta glad. Jul i Kapernaum! Jag har letat i flera år efter den och äntligen har jag den i min ägo! Mohaha! Träffade även brorsan på Movieline, trevligt trevligt.. Bokmässan var stojig, eftersom det var sista dagen och jag fick lite huvudvärk. Mams var där, umgicks en kort stund. Träffade även på Aronsson och påminde om Romeo och Julia som vi skulle se veckan efter.

Jag tänker inte berätta alla detaljer men efter bokmässan satt Albin och jag rejält länge på Centralen och myste, och som det nu gick, så är vi ihop nu. Kan inte riktigt förstå än, men jag är väldigt glad över det hela, och tror han är lika glad. (Hoppas jag iaf!) Veckan som kom har jag därför spenderat väldigt mycket tid med Albin, fast jag skulle pluggat lite mer än vad jag gjorde.. :/

På fredagen gick Sissel, Aronsson och jag på Romeo och Julia som nu går på Stadsteatern. Den var fruktansvärt bra! Jag har nog aldrig varit på en "riktig" teaterföreställning innan, så det var väldigt trevligt fast vi satt så högt upp. Eric Ericsson förgyllde väldigt mycket som butlern och berättaren, men Mercutio drog också sitt strå till stacken (?). Sjöng visserligen vulgära sånger och var en tjej (!) men var väldigt bra.
Efter det mötte Albin upp på avenyn och vi tog ett glas vin på Flygarns Haga. Närmare bestämt, Aronsson och jag drack vin, Sissel tog två stora stark och Albin drack cola och åt daimtårta, om jag inte minns fel. Sedan åkte Albin och jag till Sävedalen (där han bor) och spenderade natten. På lördagen var det spex och busk och jag var väldigt uppspelt och det var precis lika underbart som det alltid är, om inte galnare! Dekoria var underbar och allt busk och folk från gamla pjäser kom in och det var fruktansvärt trevligt alltihop. Timedius hoppade ner från scenen i en sång och sjöng till mig. Det var väldigt kul och trevligt men vid tillfället var jag väldigt rädd. :)

I måndags var jag hos tandläkaren. Jätteläskigt, de borrade och hade sig. >.< Gör fortfarande lite ont i min tand och den känns lite fel.. Och betala får man göra också, bah!
På tisdagen hade jag tenta. Det var lite spännande men också himla skumt. Läskigt. Det gick nog sådär, jag vet inte riktigt. Inget VG men kanske ett G? Får se. (Rim!)

Alldeles nyss har jag varit på C Eriksson Solo med mamma på Lorensberg. Väldigt trevligt, aldrig sett honom live. Han är väldigt skicklig, han kommer ihåg så mycket i huvudet så.. Nä, det är inte klokt. Lite gamla skämt, men gör ingenting. ^^
Jag är väldigt glad att det snart är helg också, imorgon fyller Castro 20, kalas för honom! Ska gå på det en stund och sen smita iväg till Albin. Han jobbar så jobbiga tider så det finns inte. Antingen är det natt, och då sover han hela dagen, eller så är det kväll och vi kanske ses på morgonen. Jobbigt jobbigt.. Cp.
Anyways. Idag har jag också skaffat Facebook. Man måste ju vara mainstream och följa med strömmen som en död sill, men kommer nog inte vara så G på den sidan. Känns som alla andra sidor, lite lamt, inget nytt. Dåligt.

Hälsade på farfar idag på sjukhuset också. Jag ogillar sjukhus väldigt mycket, det luktar inte kul och det är fullt med sjuka och gamla människor som rosslar och vacklar fram och har sig. Och farfar är sig inte lik alls.. Han bara ligger i sängen och sover väldigt mycket, pga alla mediciner. De ska nog börja cellgiftsbehandling snart, så han kanske får komma hem.. Det skulle jag tycka var jättebra, han är inte alls sig själv, speciellt inte där. Inte på sjukhus...

Jag försöker vara positiv. Jag har fått en film av mamma, La vie en rose. Den handlar om Edith Piaf. Underbar film, verkligen super! Älskar den redan. Tips till alla som inte vet vad de ska se för film i helgen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0