Julia



Jag läste ju ut denna boken igår, som handlar om Julie och hennes tvillingsyster Janice som får reda på att deras moster Rose har gått bort och hon har testamenterat åt dem. Det visar sig att Janice, som Julie inte gillar speciellt mycket eftersom de är så olika, får huset och Julie får ingenting. Men senare får Julie ett brev av butlern att hon ska åka till Italien, staden Siena och undersöka ett bankfack som tillhörde hennes mor, som dog i en bilolycka när hon och hennes syster var väldigt små.
Men i Siena börjar ett farofyllt äventyr. Det finns ledtrådar om hennes döda mamma och att hon var släkt med Giulietta som i nedstigande led var den Giulietta som förälskade sig i Romeo. Och finns det en förebannelse över dem alla, vad kan Julie göra åt den?

Självklart älskade jag boken. Den har lite Shakespeare och så är den romantisk och den blickar tillbaks till gamla tider. Jag har hört av Albin att någon av hans kunder inte tyckte boken var bra men jag tyckte massor om den. En kund gillade den inte för hon kunde inte "relatera till den" eftersom den utspelar sig i Italien och lite sånt... :) Men den är skriven på ett väldigt spännande sätt så det är inte bara romantik.
Jag blir väldigt sugen på att åka till Italien nu, tur att det inte är så långt kvar! :) Det är 21 dagar kvar! Måste växla pengar! Måste planera en packningslista!! :P
Tillbaks till boken. Mycket fint skriven av en danska, som numera bor i USA. Jag rekomenderar den absolut, speciellt till ni som gillar romantiska böcker och inte känner att ni måste kunna "relatera" till allt utan bara kan njuta av boken som den är. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0