Museum och kläder

Nu är jag hemma igen! Har haft fullt upp men börjar att skriva om utställningen på Röhsska!
Fick med lite bilder också, för jag såg ingen skylt om att det var förbjudet att fota men gjorde det lite diskret ändå :)


Jag kommer inte ihåg vilka som hade gjort alla klänningarna, tyvärr. Man fick en liten pappersbunt med årtalen och designen men minns tyvärr inte.


Både mormor och jag tyckte att mittenklänningen var sötast av alla. Undrar om det inte var Dior, 50-tal.


Många av klänningarna kunde man trott hade gjorts i år, om man inte hade sett på lappen att de var från 60-talet t.ex.


Älskade denna 20-tals klänningen!


Denna var också fruktansvärt söt.


Mormor tyckte mycket om denna klänningen från FASR (Fifth avenue shoe repair) som är sydd av x antal skjortor. :)


En brudklänning.


En annan 20-tals klänning i ett annat rum.


Mormor och jag åt indisk lunch efteråt. Mycket trevlig dag!


Såhär ser jag ut idag! Försökte få en bild på hur klippningen blev men det syns väl inte så mycket. Har förresten en (?) påse under ena (?) ögat på bilden. :P Helknasigt.

Det var en trevlig utställning, men jag hade uppfattat det som att det bara skulle vara klänningar från 30-talet men så var det alltså inte utan äldre kläder men också nya för att jämföra med. Intressant och spännande. :)
Tipsar gärna men utställningar håller bara på tills på söndag, så ni får skynda på!

Kommentarer
Postat av: Kashaya

Vad roligt med en massa bilder. Såg ut som en intressant utställning.

2011-05-05 @ 23:22:16
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0