Mitt liv med George

Judith Summers har skrivit en underbar hundbok som heter Mitt liv med George, som handlar om George som är en cavalier king charles spaniel. Det är lite samma stuk som på Marley och jag, fast George är inte lika destruktiv som Marley.



Jag tror jag har fått fnatt på hundböcker nu på senaste tiden. Slukar dem! Men denna boken var lite mysig. Visserligen är det en del problem och sorg i boken, t.ex. dör hennes man och sedan hennes pappa väldigt kort efter varandra. Då bestämmer hon sig för att skaffa en hund. En tröstehund. Och George gör det väldigt bra. Alla hans påhitt tar nog inte alla hundar efter, som tur är. Men om man har en hund eller tycker väldigt mycket om hundar, är detta en underbar bok för dig! Man skrattar rätt mycket när man sitter och tänker hur det kan ha sett ut när han fastnar i kattluckan för han är lite för plufsig. Eller fet, som man också kan säga.
Hisnar när det berättas om alla dyra vetrinärbesök. (Viktigt att välja en hund där rasen inte ofta blir sjuka, alltså. Inte heller välja en hund med otur i livet, det kostar nog också mycket hos vetrinären...)

Jag gillar den och hoppas du läser den och gillar den med! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0