Hälsa henne att hon ska dö

Jasmine Kara har skrivit Hälsa henne att hon ska dö, som handlar om henne själv och att hon var i ett förhållande där hon blev misshandlad, både psykiskt och fysiskt. Det handlar också om hennes kamp i musikindustrin i Sverige och utomlands.



Det var en intressant bok, även fast den var hemsk. Det kändes lite som när man läser Sophie Kinsellas böcker om Becky Bloomwood och man tänker hela tiden "nej, gör det inte!". Jag tänkte nästan hela tiden "Nej, varför stannar du hos honom?! Han är ju ett svin!". Men det är ju lätt att säga när man har perspektiv på det, det är inte lika lätt när man är i ett förhållande där någon bryter ner en så man tror på allt han säger men inte på vad någon annan berättar.
Men jag tycker det är fruktansvärt med sådana historier som berättas. De ber om ursäkt när de har slagit sin partner men gör det igen och hårdare nästa gång eftersom de vet att personen inte sticker utan stannar kvar och tar emot. Får dem att klippa banden med alla vänner och släkt. Måste kontrollera dem varenda sekund.
Jag känner ingen som har varit med om sånt här, jag har bara läst om folk så jag kan inte föreställa mig hur det kan vara.
Men det är en läsvärd bok om du fixar att läsa om sånt här. Starkt av Jasmine att fortsätta kämpa och komma till sina mål!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0