Fläskfilé med chutneydressing

Hejsan!

Middagen igår gick jättebra.
Eller ja, jag var väl lite stressad, för jag skulle testa lite nytt. Fläskfilé är ju inget nytt men jag kikade i Vår kokbok och där föreslog de chutneydressing till, som sås.
Och det såg väldigt konstigt ut när jag gjorde den, det såg inte gott ut. Men det var gott, yay! :)
Albin fixade köttet och så gjorde vi klyftpotatis till. Albin gillade visserligen inte dressingen men det kändes bra att testa något nytt, speciellt jag som är så kinkig.
Och kladdkaka till efterrätt. Sedan softade vi, kikade lite på TV och så.

Idag har jag haft sovmorgon. Rätt skönt. Har softat och kikat på Mannen som talar med hundar (Cesar Millan). Det är väldigt intressant och jag tänker jämt "sådär ska jag göra när Oliver eller Milton är bråkiga" eller dylikt. Men jag glömmer så fort. :P Tur att det inte är mina hundar, då hade jag ju varit tvungen att lära mig.
Men men.
Nu har jag lite tråkigt. Bussen går tjugo över ett, så det är ett litet tag kvar. Ska kanske se lite mer på TV. Har inget annat att göra. Sängen är bäddad, kläderna tvättade, tallrikarna diskade...
Jag får roa mig istället för att sitta vid datorn.
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0