Stockholmsinlägget ni alla väntat på

Eller ja, kanske inte alla, men åtminstone Sissel! Right?
Anyways.

Suddig bild på allt jag shoppat.

Bh, trosa, rosa nagellack, ansiktsmask, väska från Bianco, Blink-ballerinor, hårborste, kofta från Zara, Biotherm-hudvårdskit, ring, gladiatorskor från Bianco Footwear, mobil"strumpa" från H&M, skor från Black Edition från DinSko och hårvårdsprodukt.

Det var en jobbig dag när vi gick upp tjugo över fyra, Albin och jag, på en lördag!?
Jag säger då det. Vi hade beställt taxi och den kommer fem minuter innan vi hade beställt den så jag blev nervös och sprang omkring i huset och stressade.
Klockan 06.06 gick tåget och vi hade bosatt oss i vagnen där obokade sittplatser fanns. Vi fick alltså sitta i fem timmar istället för att stå, eftersom vi inte hade bokat sittplatser. Yay!
10.57 rullade vi in på Stockholms central. Cajsas tåg skulle inte komma förrän en timme senare, så vi tänkte fika lite och så. Men hon ringde och sa att hennes tåg hade blivit inställt så de skulle få åka buss istället och hon visste inte när de skulle vara framme.
Vi bestämde att vi skulle åka till lägenheten och lämna av väskorna och byta om, och sen åka och möta Cajsa.
Jag hittade bra som vanligt, min väska var lite tung bara. Det var himla varmt så jag bytte om till tubtopp men den var jobbig resten av dagen.
Kikade lite på tv, sen gick vi iväg till stan igen. Försökte hitta snygga skor på DinSko men lyckades inte. Hade planer på att skaffa typ gladiatorskor men hittade inga.

När Cajsas tåg äntligen hade kommit till centralen gick vi genast och åt mat för vi var dödshungriga. Jag vägrade äta konstig mat och åt på Burger King, medans Albin och Cajsa åt nudlar och revbenspjäll eller något annat konstigt. Vi lämnade Cajsas väska i ett skåp eftersom vi inte orkade bära med oss den och det kostar ju att ta sig till Östermalm för vi hade köpt en remsa. Vi skred genast till shoppingverket.
För att göra inlägget kort berättar jag inte om alla affärerna vi var inne i men det var säkert mer än 20. Den dagen...
Cajsa hittade en fin klänning på Topshop och jag hittade Tigi Bedhead After Party som jag hade letat lite efter, och till ett mycket billigare pris!
Albin var ganska trött och vi var lite jobbiga och gick in i massa affärer så efter ett tag var mina fötter döda och vi var hungriga och klockan var sex så affärerna stängde. Vi kom överens om att gå hem först, byta om och sen gå ut och äta.

Vi kom inte riktigt överens med maten men lyckades hitta till Stureplan och Tga Fridays (?). Lite dyrt men maten var rätt okej. Ingen fick köpa något drinkliknande, eftersom Cajsa inte är 18 och satt med vid bordet. Fånigt men men. Vi gick hem vid ungefär tio, köpte lite frukost på 7-eleven och såg lite på tv innan vi somnade.

Nästa morgon hade Cajsa och jag besämt att vi skulle gå en timme på stan utan Albin så han slapp känna sig trött på oss som dagen innan. Vi gick till NK och Åhléns bl.a. Jag köpte två koftor på Zara; en svart och en gråbrun, ett par trosor på NK och ett par ballerinaskor på Åhléns i snabb följd.
Sedan köpte jag ett till par skor på Bianco Footwear. Fina gladiatorskor.

Vi träffade Albin i Gallerian där han hade köpt en tuff t-shirt. Cajsa köpte ett par skor och sen åkte vi iväg till Hötorget för att äta lunch. Jag åt en jättegod pizza, Albin åt nachos och Cajsa åt pasta.
Sen var det halvbråttom för Cajsa ville köpa en väska på Bianco men vi skulle hem till lägenheten och städa och ta med väskorna och låsa. Vi hann med det och sen raka spåret till Bianco!
Cajsa hittade sin väska och jag hittade också en som var jättesöt så jag köpte den lite snabbt och sen pinnade vi iväg till centralen. Cajsa hade fått Albin lite galen på karamellatte eller var det nu var, så det var han tvungen att ha innan vi skyndade oss till tåget. Vi fick inga sittplatser i obokade sittplatsvagnen så vi satte oss i bistron sålänge. Efter en timme eller så kom tågvärden och sa till oss på skarpen för att vi tog upp plats för dem som ville fika. Jag fick god lust att säga till honom att de kunde sitta och fika på sina betalda platser istället för att tvinga folk att stå bara för de skulle ha ett bord att fika vid.
Men jag var tyst och vi gick iväg till vagnen längst bak. Det fanns lite platser, ingen bredvid varandra men alltid något.
I Malmö gick massor av så vi fick sittplats bredvid varandra och tittade på Magnus Betnér. Han är fruktansvärt bra, har bara sett honom live två ggr dock, men ändå!

Mamma hämtade oss på Göteborgs centralen, och vi stupade trötta i säng. Dagen efter jobbade jag som en liten blå och slog mitt personliga försäljningsrekord. Yay!


Nu är jag trött, och lite hungrig så jag får nog gå och köpa pommes frites eller något, och göra lövbiff. Albin jobbar kväll denna veckan så jag får roa mig tills klockan blir tio.
Jag ska nog se French Kiss som går på TV3 vid nio.

Hoppas ni får en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: sissel

i min låda! De va inte lite shopping käre vän

2008-06-16 @ 08:23:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0