Fråga Olle i U-hamn

Hej igen.
Tänkte skriva om utflykten till Ulricehamn igår.

Var lite trött på morgonen, för jag öppnade tio istället för elva. Hade varit helt slut kvällen innan, efter Kent och allting.
Jobbade några timmar, skulle sen träffa Castro men så blev det inte för Albin ringde och sa att vi skulle åka ungefär vid fyra till Ulricehamn och Sjuhäradsfestivalen.
Albin har gjort några program med sin gamla klasskompis Art, när de gick på gymnasiet. De är väldigt roliga och jag har sett dem massor av gånger. Iaf så fick de chansen att visa upp de filmerna på Sjuhäradsfestivalen, som är en festival där folk får visa upp bilder, spela musik, visa videos och (uppenbarligen) super hejdlöst. Albin tyckte det skulle vara kul och ville väldigt gärna att jag skulle följa med, så jag tänkte "what the hell" och Albin beställde biljetter till oss på tågbussen.
Art kunde inte sova hos någon i Ulricehamn så han bangade.
Albin hade bokat rum på Stadshotellet till mig och sig själv, så det var lite roligt.
Bussresan var lite segt för det var så varmt i bussen, fläktarna var lite kassa. Vi fick vänta i en timme i Borås och passade då på att äta lite thaimat på en resturang. Det var väldigt gott men jag blev nästan för mätt. Sedan tog vi bussen till Ulricehamn och virrade runt lite innan vi kom till hotellet.
Slavica hade städat vårat rum, stod det på en lapp. Vi hade väldigt roligt åt det. Annars var det ett rätt stort rum, luftigt men varmt. Ingen AC där inte.
Jag slappade lite på rummet medan Albin gick och kollade in "festivalområdet".
Vi gick dit vid nio och det var ganska... Litet. Det var ingen bekostad festival, precis. Men jaja.
Albin skulle visa filmerna i ett litet, litet tält. De hade ingen projektorduk så han fick visa direkt på tältduken. Innan det skulle börja kollade vi lite på några fulla människor, bland annat Arts bandmedlemmar Aksel och Stefek. Det var typ "öppen mick" och de lekte danska och sjöng fula sånger och dansade så grejer ramlade av lastbilen. Vet inte riktigt vad de hade planerat men de skrämde bort lite folk iaf.

Sedan skulle Albin visa film. Det kom inte så mycket folk men de som kom tyckte att filmerna var jätteroliga och bra. Det droppade in lite folk allt eftersom. Och jag hade inte sett det mytomspunna tredje programmet, så jag hade väldigt roligt.
Det var en lyckad kväll, och jag ångrar inte att vi åkte iväg. Det var mysigt att bo på hotell även fast det var så fruktansvärt varmt.
Nästa morgon kom det jag alltid ser fram emot när jag bor på hotell: frukosten! Det är så himla trevligt med hotellfrukostar, nästan alltid iaf.
Jag åt ett ägg, flingor med sylt och mjölk, juice, vatten och en minibaugett. Väldigt gott!
Albin hittade bacon.
När vi satt i matsalen så går plötsligt Olle Waller i Fråga Olle förbi. Hade ifs sett att han skulle vara på festivalen men vi kollade inte på det, vi kom senare med bussen. Han ser alltid så trevlig ut, en mysgubbe typ.
Han och hans dam åkte med samma buss som oss, satt precis bakom oss. Kul kul! :)

Nu är vi hemma igen och har ätit spagetti och falukorv.
Castro kommer kanske hit sen, då får vi nog kika på film eller något. Får se vad som händer. Nu ska jag nog slappa en stund, läsa lite eller spela dataspel.
Imorgon är det jobb hela veckan och sen är jag nog ledig en vecka. Får kolla med chefen vad som gäller.
Anyways, hoppas inte ni är lika värmekänsliga som jag och har en mysig och trevlig dag!