Julgranar och vilda valpar

Idag har det varit rätt lugnt. Vaknade vid tio, såg julkalendern och åt frukost.
Sedan slappade vi ett bra tag, jag såg något speciellt Top Model-avsnitt. De visade från första säsongen till femte, bakgrundsmaterial och intervjuer. Ganska kul faktiskt.

Sedan klädde jag vår gran. Egentligen ville jag göra det för minst en vecka sedan men det gick inte alls för sig. Bah. Jag klädde den med gamla grejer och lite nya.
Längtar verkligen efter att få flytta hemifrån och ha en alldeles egen gran och ha nya grejer som jag själv valt, osv.
Här är våran nuvarande gran iaf.

Några julgransprydnader är från Søstrene Grene i Danmark och en liten sko från Nya Zeeland. Skon är min :D Det är den med den vita tofsen. Ser ni?

Efter det så åkte vi iväg till mormor och morfar för att hjälpa till att klä deras gran. Min käre bror Eric var där med Oliver, bushunden. Det gick bra att klä deras gran, de har så fina prydnadssaker. Många är gamla, en var 40 år minst. Mormor har fått dem från sin mamma.
Här är deras gran.

Lite suddig bild. Sorry!

Fina saker.

Gammal kotte. :D

Jag försökte fota lillvalpen men han var lite vild, för alla ville ju busa med honom. Och då busade han tillbaks. Jaja. Rätt åt mig. ^^

I princip enda bilden han satt lugnt och stilla på.

Sedan smet han!

Det var mycket roligare att slicka på kameran än att sitta stilla framför den. Tyckte iaf Oliver. Sedan fikade vi. Drömkaka, banankaka, pepparkaka och bulle bjöds det på. Och självklart julmust. It's a must!
Jag är lite trött men vill inte sova än, fast jag ska börja tio imorgon.
Jag vill se The Devil wears Prada med gulle-Albin nu! Men han bloggar, så jag får väl vänta. Jag kan göra mig i ordning och borsta tänderna och så kanske.. Jaja.
Albin har också bloggat om dagens julgranspyntning. Och även om palmen han pyntade.
Mamma är ledig imorgon, vilken fuskis.. Imorgon ska jag posta en julklapp också, inte att förglömma..

Imorgon ska jag blogga om Hitler som inte fick någon tårta.
Adios!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0