DinSko, Liseberg och Amazing Thai

En heldag!
Jag tänkte att jag allt får blogga innan dagen är slut, och det är den om en kvart så jag får försöka blogga fort!

Idag, hör och häpna, jobbade jag faktiskt. I lilla butiken i lilla Mölnlycke. Gissa hur många kunder jag hade på 1, 5 timme? Fyra. Som handlade något, och två handlade bara kort. Total inkomst på kort: 17 kr. Jisses..
Jag kunde iaf gå hem en timme tidigare, eftersom det inte var något drag. Då softade jag tills Albin och jag skulle in och göra stan. Hade inget bestämt mål, men ville göra något.

Jag hittade ett par skor. På DinSko. Svarta. Högklackade. I mocka.

Fina, eller hur? Nyårsskor, månne?

I'm happy, like a frog!
Alla (pappa och Albin) tycker jag köper för mycket skor, men det gör jag inte alls det! Det är väskor.. :P
Och dessutom köper jag nästan aldrig dyra saker, jag brukar hålla mig till billigt (oftast) och bra (alltid). Till skillnad från andra som köper byxor för 1000 kr och datorer fast man redan har en väl fungerande.. :D
Nej, ska inte klaga. Ska ordna ihop ekonomin.
Men tänkte, eftersom jag ändå kanske ska flytta hemifrån, är det inte bra att köpa saker nu och använda pengarna till hyra och stuff sedan? Jag är smart.


Efter skoköpet gick vi runt lite tills vi bestämde oss för att åka till Liseberg, de har ju julöppet. Och vi har Lisebergskort. Så vi gick runt där, det var en del folk för det var JulLotta och Magnus Carlsson och Babben och allt.
Men det kikade vi inte på. Albin spelade lite och vann två små djur, jag köpte lite marsipantomtar och sedan gick vi till Amazing Thai för att äta oss mätta.
Och det blev vi. Jag orkade bara en och en halv portion + förrätt + glass men Albin åt tre portioner + förrätt + glass. He's good..

God mat.


Nu är jag lite trött. Ska jobba imorgon, lite trist.. Träna imorgon också, med en tuff ledare. Isch, jobbigt med min klena kropp. Och lite städning på det. :/

Nyss såg jag söndagsfilmen på trean. The Family Stone med SJP.
Jag vet inte om jag är konstig men det känns som att jag blir ledsen av nästan varje romantiska komedi nu för tiden. Och annat. Varför?!
Man kan ju inte gråta till sånt? Jag är nog skum..
Jag ska gå och lägga mig och vila, orkar inte sitta här..
Imorgon blir det julkalendern och Design: Simon och Tomas. Det är bra.

In case I don't see ya': good afternoon, good evening and good night.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0