Hollywood Girls Club



Här får vi följa fyra kvinnors liv i Los Angeles på väg upp mot toppen av underhållningsindustrin och alla män som står i vägen för dem (mer eller mindre). Jessica är en agent, Celeste är en skådespelerska, Lydia är producent och Mary Anne är en manusförfattare som blir vänner och försöker hjälpa varandra, i högklackat, att ta sig framåt och uppåt i inudstrin.

Detta är en vanlig chiclit som utspelar sig, lite ovanligt, i nöjesindustrin. Ibland läser man ju böcker om skådespelerskor som försöker bli något och ta sig uppåt men det känns inte som att man så ofta läser om producenter. Manusförfattare och agenter kan man ju läsa i Marian Keyes bok Å andra sidan.
Det var en smått underhållande bok men jag skulle inte påstå att det var den bästa chiclitboken jag någonsin har läst.
Men den kan ju ändå vara värd att kika lite i.

Kommentarer
Postat av: MADDISENJ

Åh det låter som en bok helt i min smak, den ska inhandlas snarast för nu börjar jag äntligen få tid över till att läsa :D

2012-05-13 @ 16:41:17
URL: http://maddisenj.se
Postat av: Kashaya

Den boken ligger i min "att läsa" hög.

2012-05-13 @ 21:15:22
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0