Allra hemskaste syster

Häromdagen fick jag en bok av Booked att läsa och skriva lite om så här kommer en recension!



Boken är en modern version av Shakespeares Kung Lear och handlar om fyra systrar som kämpar för att få ta över makten på deras pappas (Kungen som han kallas) firma. Pappan Leander är svårt sjuk och han försöker ta reda på vem av hans fyra döttrar som är bäst lämpad att ta över Firman genom att se vem som älskar honom mest.
Den yngsta räknas nog egentligen inte med och en annan syster vill inte vara med, för man kan väl inte tävla i kärlek?

Det var en spännande bok och även fast jag inte har stenkoll på Kung Lear kan jag nog tänka mig hur den är. Det som är lite småknepigt är att systrarna i ena sekunden älskar varandra och i nästa sekund skyr de varandra som pesten. Jag tyckte att det var lite skumt, man håller väl inte på så i andra familjer? Fast vad vet jag, jag har ju inga systrar så det är kanske så systrar håller på? :P
Det var ändå en bra bok, som jag rekomenderar till er som gillar chiclit, för det tycker jag nog att det är.
Jag tror det kommer två till liknande om andra Shakespeare-dramer, det ska bli spännande att läsa dem när de kommit ut.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0