Lördagsmorgon

Eller kanske eftermiddag. Nu ska jag fortsätta med hemtentan, saatsar på att bli klar med första frågan, för då har jag bara 500 ord (ca) att skriva imorgon, och det är inte så mycket. Så jag ska skriva typ 600 ord idag, det kan jag väl klara. :)

Gårdagen var väldigt konstig, tokig och rolig. :P Det var jag och en kille från min klass som skulle invigas. Vi fick våra overaller och sydde på ett märke var. Mitt syprojekt gick inte så jättebra så jag fick be en tjej i min klass (som har varit scout) att hjälpa mig. Eller jag bad inte direkt, hon ville göra det :P
Så nu sitter det fast rätt bra. Jag får öva på hennes proffsiga stygn en annan gång.
Vi fick varsitt papper så vi kunde försöka gissa oss till vad våra namn skulle bli. Killen fick en bild på ett marsvin och jag fick en bild på en flaska gin. Ingen kunde lista ut :P
Efter det blev vi beordrade att ta på oss våra overaller, helst utan kläder under den. Det var smartast, fick vi veta. Jag hörde att vi skulle "bada" på något sätt.
Vi fick marschera lite till en backe och där fick vi veta hur de hade kommit fram till våra namn och så blev vi nersprutade med öl och fick rulla nerför backen.
Inga konstigheter här inte :P
En tjej bodde i närheten och jag fick låna hennes dusch, som tur var. Man får inte tvätta sin ove, men man får duscha med den på, så det gjorde jag :P
Kände mig inte jättefräsch, så jag stack hem och duschade en gång till. Nu hänger min ove på tork på balkongen, den luktar väl inte jättefräscht men jag hoppas jag luktar bättre.

Mitt nya namn är förresten Djinn, arabiska för ande. Eftersom jag gillar Robin Williams och han har gjort rösten till Anden i Aladdin, så blev det så. :) Är nöjd med mitt namn, det är kul och väldigt unikt :P

Ikväll blir det kalas, så jag ska göra mig fin sen men tills dess ska jag plugga som en liten gnu! :)
Hoppas att ni har en mysig dag, här är vädret grått och trist.
Men vi hörs!


Här är mitt märke jag sydde på (med hjälp) igår.


Och här är min ove. Vår institutionsfärg är svart, vilket är rätt skönt, det passar ju till allt. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0