Eld



Detta är uppföljaren till Cirkeln, en spänningsroman om ett gäng tjejer som får reda på att de är häxor. I denna boken får vi följa dem när de upptäcker en ny motståndare, men de vet inte vem det är.
Det är inte heller lätt att vara annorlunda när hela Engelsfors bildar en slags sekt som alla blir medlemmar i, utom tjejerna.

Jag gjorde samma misstag som när jag läste Noras val; jag läste inte om Cirkeln innan och hade därför svårt att komma ihåg allt som hade hänt i första boken. Det funkade ändå men det blev kanske lite segt ett tag när jag inte kom ihåg.
Det var iaf en väldigt spännande bok, även fast den var rätt tjock. 600 sidor eller så. Det var ganska tungt att bära med sig den i väskan hela tiden :P
Rekomenderas absolut men läs första boken innan :) Eller bläddra lite i den så du vet vad som har hänt innan du kastar dig över denna!

Kommentarer
Postat av: Kashaya

Måste ta och läsa de där böckerna någon gång.

2012-06-05 @ 21:20:11
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0