Super



Häromdagen såg vi Super som handlar om Frank (Rainn Wilson) som blir lämnad av sin fru Sarah (Liv Tyler) och försöker få tillbaka henne. Han är kristen och får ett tecken från Gud att han ska kämpa för sin sak och blir Crimson Bolt, en brottsbekämpare som misshandlar sina "offer" med en rörtång. Libby (Ellen Page) vill också hjälpa till och blir Boltie. De försöker komma på en plan att få tillbaka Sarah, som hålls fången av Jacques (Kevin Bacon).



Det här är ingen film för de svaghjärtade. Den är riktigt brutal och det är inget mesigt med våldet i filmen. Det var riktigt äckligt vid vissa tillfällen :P
Det var inte riktigt en film som passade mig, även fast den hade sina roliga stunder. Men Ellen Page spelar riktigt tokig, vet inte riktigt om jag gillade henne i den rollen. Hon är ju mycket bättre i Juno. Rainn Wilson har jag nog aldrig sett i en huvudroll innan, jag vet inte om han är tillräckligt bra och intressant för det :P
Om man gillar actionfilmer och typ splatter, så är detta den perfekta filmen för dig men jag rekomenderar den nog inte, den var inte riktigt så bra.
Jag är nog mer för komedier eller häftiga actionfilmer där de inte skjuter halva huvudet av folk. Så kan det vara. :)


Kommentarer
Postat av: e

Taack! :) puss!

2012-02-05 @ 16:38:04
URL: http://emmahallbom.blogg.se/
Postat av: MADDISENJ

Ja torsten flinck är ju en aning speciell :p

2012-02-05 @ 19:53:04
URL: http://maddisenj.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0