The Vampire Diaries

Tänkte skriva lite kort om de två böcker (egentligen är de fyra) jag läste för ett tag sedan. Det är Uppvaknandet, Kampen, Vreden och Återkomsten.



Böckerna är inte alls som tv-serien, anser jag. Böckerna handlar om Elena men i böckerna är hon kaxig, lite småelak och tar vad hon vill ha, kosta vad det kosta vill.
Ingen Jeremy finns med, Caroline är hennes "fiende", Bonnie är rödhårig och rätt pigg på att ta Elenas ex (eller pojkvänner). Klaus är död osv osv.
Jag gillar faktiskt tv-serien bättre för där är Elena snällare och inte lika arrogant, plus att alla verkar vara trevligare i tv-serien.

Böckerna är värda att läsas, såklart, men om ni ska välja mellan tv-serien eller böckerna, så tycker jag aboslut att ni ska välja tv-serien! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0