Milgram Experiment

Den här länken fanns i mitt studiematerial. Jag gillar ju Derren Brown så det var en rolig överraskning att min lärare tyckte att vi skulle titta på videon. Den fanns bland materialet till kritiskt tänkande som vi ska läsa om. Att man ska vara kritisk till auktoriteter och det är kanske inte alltid bäst att göra som någon man/kvinna i vit rock säger åt dig att göra för "det är bäst".
Titta på den, den är väldigt intressant. Mamma tyckte att den var lite otäck och ville inte se den men jag tycker mer att den är intressant. Första gången jag såg den (har sett den två ggr) tyckte jag att den var lite otäck men nu är den mera intressant. Jag är kanske lite härdad. Iaf, check it out!
Klicka här!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0