Agnes Cecilia - en sällsam historia



Agnes Cecilia handlar om Nora som bor hos sin pappas faster och hennes familj eftersom Noras föräldrar dog i en bilolycka när hon var väldigt liten. Ingen annan i släkten ville ta hand om henne, så det blev så att Karin, Anders och Dag fick ha henne hos sig.
När de flyttar till en ny lägenhet börjar Nora känna av underliga saker och hör steg fast det inte är någon där. Och deras hund beter sig konstigt. När Nora, med hjälp av Dag, börjar luska i vem som bodde där innan, får hon reda på massor av saker hon inte vet vad hon ska tro om.

Bokens handling utspelar sig på 80-talet och de som bodde i huset innan de flyttade dit, bodde där i början på 1900-talet. Det är ju en barn/ungdomsbok men den var spännande ändå. Även fast jag kunde lista ut vad som skulle hända, men jag tror att jag är lite Miss Marple och Hercule Poirot-skadad och luskar reda på hemligheter vart jag än går (och läser och ser film). :P
Men det var en intressant bok, det kan säkert vara kul att läsa den som vuxen fast den passar nog mest till 15-åringar. Det var intressant att läsa om 1920-talet och hur man förväntades vara även fast det inte skrevs så mycket om det.
Rekomenderas ändå till alla! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0