Venedig i bilder

Hejsan! Nu kommer lite bilder från vår fina resa till Venedig! Jag har inte alla Albins bilder, de får jag lägga upp en annan dag. Enjoy!


Inne på borggården i Dogepalatset.


Jättarnas trappa!


Det var fullt av turister i hela Venedig, de var överallt! :P


Jag tyckte att det var jättefint där inne, det var bevarat från hur det såg ut på 1600-talet.


Jättarnas trappa igen.


Atlas, som har jorden på sina axlar.


Herkules, som försöker.. Slå på något?


The golden staircase. (To heaven?)


Kampanilen, som vi var uppe i lite senare.


Utsikt från Suckarnas Bro. Det var dock ingen som suckade när vi gick där.


Albin och en sms:ande gondoljär :) Såg så kul ut, han sms:ade och ropade lite halvhjärtat "gondola, gondola".


Det fanns så många mysiga och fina gränder! Där skulle man bo.


Albin, lite rädd i en mörk gränd.


Här är vi uppe i Kampanilen och har utsikt över Markusplatsen.


Det var väldigt coolt och fint att se Venedig från det här sättet.


Det är väääldigt stort, man anar inte hur många små gränder det finns!


Det fanns klockor där uppe men de ringde inte när vi var där, fast det var heltimme. Konstigt?


Det var väldigt mycket trafik med gondoler, motorbåtar, vaporettos och vattentaxis.


Dogepalatset, på utsidan.


Galileo var uppe i Kampanilen och kikade med sitt teleskop.


Ser ni att den italienska flaggan hänger på tork?


Kampanilen är rätt hög, som tur var fanns det hiss upp. Jag var rädd att vi var tvungna att gå i massa trappor innan jag märkte att det fanns en hiss :)


Här är Markuskyrkan. Vi var inne i den väldigt kort och gick inte upp på balkongen och inte ner till skattkammaren, för det kostade pengar och vi ville spara dem :P


Den här klockan var riktigt cool! Ser ni att den står på fem över fem? :)


Här står jag på en liten bro och spanar ut! Det ser lite ut som en filmkuliss, det tyckte jag ofta när man stod på en sån här liten bro med grönt vatten under.

Jag får nog göra ett inlägg till, tror jag bestämt. Det är redan 25 bilder, så jag skriver ett nytt inlägg på direkten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0