Breaking Dawn Part 1



Fjärde filmen handlar om när Bella och Edward gifter sig och åker på smekmånad. (som ni kanske redan vet.. :P) Bella blir gravid och allt blir kaos. Jag vill inte riktigt berätta mer vad som händer, det finns kanske folk som inte har läst böckerna och inte vet, så jag låter resten vara osagt. :)



Jag gillade den! Jag hade inte så höga förväntningar, för jag hade läst några recensioner och då hade de varit lite kritiska. Men det roliga är ju att i GP sätter de någon medelålders kille att recensera. Han är ju inte riktigt målgruppen? Sätt någon yngre kvinna på det istället, som har läst böckerna och kan skriva och relatera på ett annat sätt än vad han kan :P
Jag var lite orolig för det stod att det skulle vara lite blodigt men det var inte alls som jag hade trott, så det var väldigt skönt. Det enda som var ganska fånigt var när Jacob och hans kompisar var i sina varulvsskepnader så "tänkte" de högt, och det kändes verkligen som en barnfilm, när de pratade. Som Den långa färden, med Martin Timell som gör rösten :P Ganska fånigt alltså.
Men annars var filmen fin och man märkte inte att det hade gått två timmar, och jag längtar verkligen efter sista delen av filmerna!
Absolut sevärd, bry er inte om dumma recensioner i tidningen med medelålders folk som tror de vet vad ungdomar gillar... ;)


Kommentarer
Postat av: Kashaya

Har bara sett första filmen och gillade den inte men jag är nog lite för gammal för de där. Gillade dock böckerna.

2011-11-17 @ 18:21:04
URL: http://kashaysblogg.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0