Chalmersspexet Bob!

Det var en jättekul föreställning av Marie Curie igår, och så var det busk också; alltså de som är bakom scenen skämtar med dem på scenen och skådespelarna på scenen vet inte om att det ska skämtas, så det kan bli väldigt kul när de försöker hålla masken när scenarbetarna/författarna/eller vem det nu är som skämtar kommer in med en dammsugare (på 1800-talet? :P) eller en gurka, purjolök och handklovar...
Jag hade med mig kameran och filmade lite (lägger upp det senare, det ska klippas lite) och efteråt kom det fram en från spexet och frågade vem det var som hade haft en kamera. Jag tänkte direkt att jag skulle bli utskälld och tvingas ta bort bilderna men han ville bara att jag skulle skicka bilderna till dem, för det är alltid kul att se bilder så det ska jag fixa idag. Skönt att slippa få en reprimand :)
Nu får ni bilder iaf!


Marie Curies syster, Bronia Sklodowska, och Oscar Wilde.


Oscar Wilde och Jean Jacques Julien (Sigmund Freuds fosterson) blev spexade med och fick gurka och ballong och purjolök. Älska hatten!


Kärlek uppstår mellan Jean Jacques och Bronia!


Anna Olsson, medhjälpare och assistent, och Marie Curie.


Anna Olsson, Marie Curie, Bronia Sklodowska, Henri Bequerel, Jean Jacques och Sigmund Freud (i den ordningen från vänster) konspirerar med varandra. Bästa bilden för den var någorlunda skarp! :P


Sång- och dansnummer! :)


Ett till nummer. De är duktiga på att sjunga, men de borde sjunga starkare och högre så man hör ordentligt!

Det var en jättekul kväll, även om jag klädde mig lite för lätt och somrigt (ni såg ju min dagens) för det regnade när jag gick ut och jag hade inte tid att springa upp och byta om. Men men, om man vill vara fin... :)
Nu ska jag nog diska lite, så jag känner mig duktig. Hörs senare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
Bloggdesign: Albin Olsson



RSS 2.0